برزگر گفت: پیوست نگاری فرهنگی یکی از موضوعاتی است که معاونت فرهنگی و بسیج اساتید دانشگاه‌های کشور باید آن را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.

کریم نجفی برزگر معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه پیام نور در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: موضوع پیوست نگاری فرهنگی توجه به رویکرد اسلامی و فرهنگی در تمام ابعاد جامعه و علوم است بخصوص علوم انسانی شامل اقتصاد، روانشناسی، مدیریت، معماری از جمله رشته‌هایی هستند که پیوست نگاری فرهنگی می‌تواند به صورت گسترده در آن تحول ایجاد کند. 

وی گفت: دانشگاه پیام نور به لحاظ گستردگی پتانسیل بالایی برای پرداختن به این موضوع  دارد زیرا این دانشگاه دارای بیش از یک میلیون دانشجو و بیش از 4 هزار عضو هیأت علمی است که می توانند نقش بسزایی به لحاظ فرهنگی و بخصوص پیوست نگاری فرهنگی در جامعه علمی کشور ایجاد کنند. 

وی با بیان اینکه توجه به پیوست نگاری فرهنگی یعنی ایجاد فضای عملیاتی شدن فرهنگ ناب اسلامی – ایرانی در رشته‌های گوناگون، خاطر نشان کرد: دانشگاه پیام نور در زمینه اجرایی شدن این مصوبه شورای انقلاب فرهنگی داوطلب شده است و سعی دارد در گام نخست به بررسی معماری ساختمان‌های دانشگاه از دیدگاه اسلام و ایران بپردازد. 

وی تصریح کرد: در این زمینه ضرورت دارد گروه‌های علمی دانشگاه با این موضوع پیوند داده شوند لذا فردا 25 آذر 93 اولین کار گروه پیوست نگاری فرهنگی با رویکرد بررسی معماری ساختمان‌ها در استان قزوین برگزار می شود.




انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار