روزنامه عکاظ به نقل از سیاستمداران فلسطینی نوشت به رسمیت شناختن ها در اروپا، آغاز پایان اشغالگری اسرائیل است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، این روزنامه چاپ عربستان در پایگاه اینترنتی خود در گزارشی به قلم نصیر المغامسی از جده نوشت: سیاستمداران فلسطینی اعلام کردند اقدام پی در پی کشورهای اروپایی در به رسمیت شناختن کشور فلسطین نتیجه تلاش هایی است که ملت و تشکیلات خودگردان فلسطین با حمایت کشورهای عربی انجام دادند. آنان تاکید کردند این رویکرد جهانی به تصویب قطعنامه بین المللی برای پایان یافتن اشغالگری اسرائیل و تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس کمک خواهد کرد.

"عماد شعث" کنسول فلسطین در جده تاکید کرد حمایت قابل توجه پادشاه عربستان از مسئله فلسطین موجب شد تعدادی از پارلمان های اروپا شامل پرتقال، ایرلند، فرانسه، انگلیس، بلژیک و نیز چند کشور آمریکای لاتین فلسطین را به رسمیت بشناسند.

وائل الریماوی مدیر مرکز مطالعات الریماوی در صوفیه (پایتخت بلغارستان) گفت اگر چه این به رسمیت شناختن ها صوری هستند اما کشورهایی که فلسطین را به رسمیت شناختند مانند انگلیس، فرانسه و پرتقال دارای وزنه سیاسی هستند. وی افزود هم اکنون گام مطلوب بعدی این است که همه کشورها در سطح جهان کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند. همچنین بر حق بازگشت و جبران خسارت ها و ظلم های اعمال شده در حق فلسطینی ها تاکید شود.

احمد علیان پژوهشگر متخصص در زمینه رسانه های بین المللی گفت سیاست بین المللی رویکردی نزدیک به عدالت را درمورد فلسطین در پیش گرفته است. 

وی تاکید کرد اقدام کشورهای جهان در به رسمیت شناختن کشور فلسطین در واقع نقطه اوج مبارزات طولانی مدت فلسطینی ها برای تحقق رویایشان مبنی بر تشکیل کشور مستقل به پایتختی قدس است.

علیان افزود اگرچه این به رسمیت شناختن ها صوری هستند اما می توانند موجب تصویب قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل برای پایان دادن به اشغالگری شوند.

معروف الرفاعی از اهالی رسانه در فلسطین اعلام کرد نبرد برای به رسمیت شناخته شدن کشور فلسطین از سوی کشورهای جهان کم اهمیت تر از نبردهای نظامی ملت فلسطین در طول تاریخ برای دستیابی به حقوقشان و آزاد کردن خاکشان نیست. وی پیش بینی کرد نبرد دیپلماتیک فلسطین هدفی را که با نبرد مسلحانه محقق نشد، محقق کند.



انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۷ ۱۹ بهمن ۱۳۹۴
این حکام عرب خیلی کم حافظه تشریف دارند وبه این واقعیت واضح وعینی اعتراف نمی کنندکه اگرحمایت وپشتیبانی ایران ازفلسطین نبودالان دیگرنامی ازفلسطین نبودتاکشورهای غربی آن رابه رسمیت بشناسندیانه.
آخرین اخبار