بیش از 40 سازمان اسلامی استرالیا روز دوشنبه گروگان گیری توسط یک فرد مسلح در کافه ای در سیدنی را محکوم کردند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، بیش از 40 سازمان اسلامی استرالیا روز دوشنبه گروگان گیری توسط یک فرد مسلح در کافه ای در سیدنی را محکوم کردند.
این سازمان های اسلامی در بیانیه ای مشترک اعلام کردند:" ما هر گونه تلاش را برای کشتن افراد بی گناه یا ارعاب و ترس در میان انسان ها محکوم می کنیم." 
سازمان های اسلامی استرالیا اعلام کردند نوشته نمایش داده شده در این ماجرا "به مثابه یک بیانیه سیاسی نیست بلکه نشانه اعتقاداتی است که از سوی فردی که نماینده کسی غیر از خودش نیست ، به عاریه گرفته شده است."

 این بیانیه می افزاید:" چنین اقداماتی تنها کار افرادی است که در پی از بین بردن حسن نیت مردم استرالیا هستند و با هدف آسیب زدن بیش از پیش و به استهزاء گرفتن دین اسلام و مسلمانان استرالیا در سراسر این کشور انجام شده است."
 در این بیانیه آمده است:" ما با گروگان ها ابراز همدردی می کنیم. ما برای سلامتی آنها دعا می کنیم و امیدواریم این موضوع با سرعت و به روشی صلح آمیز حل و فصل شود."
 رهبران مذهبی در سراسر استرالیا روز دوشنبه از پیروان خود خواستند با اتحاد هر چه تمام تر برای پایان صلح آمیز این حادثه دعا کنند. 
مساجد ، کنیسه ها و کلیساهای سراسر استرالیا دوشنبه شب از حضور افراد استقبال کردند و رهبران مذهبی این اقدام را نشانه همبستگی جامعه استرالیا دانستند. 

"سمیر زندن" رئیس اتحادیه مسلمانان لبنان اعلام کرد:" در زمان مشکلات باید آرامش خود را حفظ کنیم و متحد باقی بمانیم ."

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار