روند طرح سوالات برنامه "یک فنجان چای" دارای چارچوب و ساختاری مشخص است تلاش شده سوالات آغاز و سرانجامی داشته و از نقطه ای شروع به نقطه ای دیگر برسند.

"حامد مرادیان" نویسنده برنامه تلویزیونی "یک فنجان چای" درگفتگو با خبرنگار رادیو وتلویزیون باشگاه خبرنگاران درباره روند نگارش متن و سوالات در این برنامه گفت: معمولا قبل از هر برنامه با هر سه مهمان تماس می گیرم و در گفت و گو با آنها سعی می کنم کدهایی بگیرم تا بتوانم درباره مهمان به تحقیق بپردازم. به نکاتی خصوصی در زندگیشان پی ببرم. این اتفاق به ویژه درباره مهمان چهره برنامه اتفاق می افتد. چراکه زندگی خصوصی آنها برای مردم جذابیت دارد و از طرفی پیدا کردن این اطلاعات برای من هم ساده تر خواهد بود اما درباره مشاغل و نخبه ها بیشتر سعی می کنم از کدهایی که از صحبت هایشان می توان برداشت کرد، استفاده کنم. 

وی درباره جنس سوالات این برنامه و تناسب آن با بخش های مختلف گفت و گو ادامه داد: سعی می کنم تا سوالات طنز و جالب با هر مهمان مطرح شود. البته این سوالات بسته به مهمان برنامه متفاوت است و این جنس سوالات بیشتر در گفت و گو با مهمان هنرمند یا ورزشکار مطرح می‌شود و تا نخبه و مخترع حاضر در برنامه. در گفت و گو با نمایندگان مشاغل هم به مشکلات صنفی آنها، علایق، قوانین جدید در شغل شان سر می زنم و صحبت با نخبگان هم درباره سوابق تحصیلی و علمی، طرح های مطالعاتی و تحقیقاتی و همچنین دستاوردهایشان و این که آیا در جامعه ایران جواب می دهد یا نه، ادامه پیدا می کند. 

تهیه کننده برنامه "اینجا شب نیست" افزود: همچنین رسیدن به رازهای موفقیت در ساختار کلی برنامه و این که مهمانان برنامه دلایل موفقیت خود را چه می دانند، در رسیدن به آن به چه کسانی وابسته بوده اند و چه شرایطی را برای رسیدن به موقعیت فعلی شان پشت سر گذاشته اند همگی نکاتی است که تلاش می شود در طرح سوالات به آنها برسیم و برای بینندگان تحلیل کنیم. به طور کلی تلاش می کنم تا سوالات آغاز و سرانجامی داشته باشند و از نقطه ای شروع و به نقطه ای دیگر برسند.

این برنامه به سفارش گروه اجتماعی شبکه سه سیما و با اجرا و تهیه کنندگی شاهین جمشیدی عصر روزهای یکشنبه و سه شنبه از این شبکه پخش می شود و عوامل زیر در تهیه و تولید آن مشارکت دارند: سایر عوامل این برنامه نیز عبارتند از: مدیر تولید: محمدرضا نورهاشمی، دستیار تهیه: بهنام آسایش، پژوهشگر و روابط عمومی: رکسانا قهقرایی.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.