معاون امور ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان با تاکید به توانمندی زنان و دختران ایران در همه عرصه‌ها، گفت: کسب هیچ جایگاهی به خصوص در ورزش برای این قشر از جامعه محال و نشدنی نیست.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ رباب شهریان در بازدید از اردوی تیم‌های ملی نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان تنیس روی میزبانوان با اشاره به این نکته که پینگ پنگ بانوان پس از انقلاب به صورت جدی فعالیت خود را آغاز کرده است، افزود: متأسفانه توقعی که از این رشته داشته‌ایم تا کنون برآورده نشده است.

وی ادامه داد: با وجود این که در فدراسیون تنیس روی میز و در بخش زنان نیروی متخصص خوب و خبره نظیر مربیان و داوران بین المللی داریم اما عملکرد کلی چنان رضایت بخش نیست و این از عدم خودباوری نشأت می‌گیرد.

شهریان گفت: ما برای این که پینگ پنگ بانوان در لیست تیم‌های اعزامی به مسابقات آسیایی اینچئون قرار بگیرد بسیار تلاش کردیم. این را خوب می‌دانم که مدال آوری در این رشته با وجود کشورهای آسیایی شرقی سخت است اما نباید این را بهانه کرد.

اوافزود: در گذشته این تفکر درتیراندازی بانوان نیز وجود داشت وهیچ کس فکر نمی‌کرد با وجود کشورهایی نظیر چین و کره و ... بتوان مدال خوشرنگی کسب کرد؛ اما دیدیم که چگونه بانوی ورزشکار کشورمان در این دوره از بازی‌های آسیایی مدال طلا را از آن خود کرد.

معاون امور ورزش بانوان با تاکید به توانمدی زنان و دختران ایران در همه عرصه‌ها، گفت: می‌توان از این دست اتفاقات نتیجه گرفت که کسب هیچ جایگاهی به خصوص در ورزش برای این قشر از جامعه محال و نشدنی نیست.

وی بااشاره به این نکته که افتخارات اخیر نگرش مسئولین را عوض کرده است، افزود: پس از بازی های آسیایی و پارآسیایی 2 اتفاق بزرگ افتاد؛ یکی ایجاد خودباوری در بین جامعه زنان ورزشکار و دیگری ایجاد انگیزه و خودباوری دربین تمام زنان جامعه بود.

شهریان ادامه داد: ستادی برای برنامه ریزی و حضور موفق در بازی‌های آسیایی 4 سال آینده تشکیل شده و به نظر می‌رسد که فدراسیون باید برنامه بیشتر و منسجم تری برای شما در تقویم خود بیاورد. متاسفانه ما در برخی فدراسیون‌ها برنامه محوری را در ورزش بانوان کمتر شاهد هستیم.

وی در پایان گفت: من در بازدید‌های دوره ای خوداز فدراسیون‌ها، بازدید ازاردوی شما را دراولویت قرار دادم چرا که باور دارم در این رشته توانمدی‌های بسیاری وجود دارد و از شما در حد توان حمایت خواهیم کرد. تلاش ما این است که برای بازی های آسیایی آینده تعداد بیشتری از بانوان تنیس روی میز خود را به مسابقات بین المللی اعزام کنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: وزارت ، ورزش ، اردو ، شهریان ، بازدید ، تیم ، ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار