نخست وزیر عراق امروز دوشنبه بغداد را به سمت امارات برای انجام دیداری رسمی ترک کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از سومریه نیوز، "حیدرالعبادی" نخست وزیر عراق امروز دوشنبه بغداد را به منظور انجام دیداری رسمی از امارات متحده عربی برای بررسی راههای همکاری مشترک و تحولات منطقه در سطوح مختلف به مقصد این کشور ترک کرد.

دفتر حیدرالعبادی در بیانیه ای اعلام کرد: حیدر العبادی نخست وزیر عراق همراه با هیئتی بلندپایه متشکل از"ابراهیم الجعفری" وزیر خارجه و "سلمان الجمیلی" وزیر برنامه ریزی و "فریاد راوندوزی" وزیر فرهنگ ، علاوه بر مشاور امنیت ملی
امروز بغداد را به مقصد امارات متحده عربی در سفری یک روزه ترک کرد.

در بیانیه دفتر نخست وزیر عراق آمده: این دیدار بنابر دعوت رسمی صورت گرفته به منظور انجام مذاکراتی پیرامون توسعه روابط همکاری میان دوکشور در تمامی زمینه ها و در رأس آن مبارزه با تروریسم و عملیات ساخت و ساز و عمران انجام پذیرفت.

از سوی دیگر نماینده ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق امروز در بیانیه ای اعلام کرد که دیدار العبادی از امارات و "سلیم الجبوری " رئیس پارلمان این کشور به ایران، شروع گشایش واقعی در روابط عراق است و این چنین دیدارهایی دارای بعد مثبتی بوده که در خدمت روند سیاسی کشور می‌باشد.

وی در این بیانیه گفت: دیدار حیدر العبادی نخست وزیر به امارات و سلیم الجبوری رئیس پارلمان به ایران علاوه بر اهمیت خود در طرح مواضع مورد اهتمام مشترک در سایه رشد تروریسم و بحران اقتصادی، دارای بعد دیگری است که فراتر از مرزهای فرقه گرایی بوده؛ خصوصا اینکه برگه فرقه گرایی متأسفانه برگه ای است که در دوره گذشته عراق را به این روز کشانده است.

وی در ادامه گفت: دیدار قطب اول سنی از لحاظ سیاسی از ایران همزمان با دیدار قطب اول شیعی از لحاظ سیاسی از امارات گام مهمی است که این پیام را می دهد که تعامل عراق با همسایگان و دوستانش در منطقه بر اساس رابطه دوستی و منافع مشترک هست.

وی همچنین تصریح کرد که این چنین دیدارهایی دارای بعد مثبت در سطوح امنیتی و اقتصادی داشته و نشانگر مرحله جدیدی از گشایش حقیقی در روابط است.

انتهای پیام/
برچسب ها: العبادب ، سفر ، امارات ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار