رئیس‌جمهور افغانستان ضمن تأکید بر تأمین امنیت سراسری در این کشور گفت: تمام اقشار جامعه باید علیه ترور و تروریسم به پا خیزند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان که امروز در همایشی به مناسبت بزرگداشت روز جهانی حقوق بشر سخنرانی می‌کرد، گفت: به هیچ وجه تسلیم ترور نمی‌شویم و از مردم  می‌خواهیم که علیه هراس افکنی و ترور به پا خیزند.
 
وی ترور را فقر اخلاقی و ضد انسانیت و اسلام خواند و از تمامی اقشار جامعه بخصوص علما، فعالان مدنی و مدافعان حقوق بشری خواست که یک صدا علیه هراس افکنی و ترور مبارزه کنند.
 
غنی تصریح کرد: شکنجه از طرف هر کشور یا فردی که صورت گیرد، اقدامی وحشیانه است و همه مردم افغانستان باید در برابر آن ایستادگی نمایند.
 
رئیس جمهور افغانستان خاطرنشان کرد: صلح یک نیاز اجتماعی و اساسی است و باید تمام مردم بویژه مردم افغانستان به این مهم دست یابد.
 
این گفته‌ها، در حالی از سوی رئیس جمهور افغانستان مطرح می‌شود که از آغاز تشکیل دولت وحدت ملی، پایتخت همواره آماج حمله‌های انتحار و انفجاری بوده که تا کنون صدهاتن کشته و زخمی شده‌اند.
 
غنی امنیت کشورهای هسایه افغانستان را در برقراری امنیت این کشور دانست و تصریح کرد: کشورهای که تروریست‌ها را به خاک افغانستان می‌فرستند اطمینان داشته باشند که کشورهای خودشان نیز در امان نخواهد ماند.
 
وی بدون اینکه نامی از کشور خاصی ببرد، گفت: هر کشوری که بخواهد کشور دیگری را به میدان جنگ تبدیل کند خانه و کشور خودش به میدان جنگ تبدیل خواهد شد.
 
پیش از این نیز«حامد کرزی» رئیس جمهور پشین افغانستان بارها انگشت اتهام به سوی شبکه حقانی و اطلاعات پاکستان رفته و ناامنی‌های این کشور را به آنان نسبت داده است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار