پارلمان افغانستان ضمن محکومیت حملات هوایی نظامیان خارجی به ولایت پروان اعلام کرد: پیمان امنیتی برای حفاظت از وزیر، وکیل و رئیس نیست بلکه برای تأمین امنیت مردم است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، اعضای پارلمان افغانستان در نشست روز گذشته (شنبه) خود با انتقاد شدید از حملات هوایی نظامیان خارجی به منطقه «غوربند» ولایت «پروان» در شمال افغانستان این حملات را محکوم کردند.
 
"عبدالرئوف ابراهیمی" رئیس پارلمان افغانستان در نشست علنی روز گذشته، حملات هوایی نظامیان خارجی به ولایت پروان این کشور را محکوم کرد و گفت: بر اثر این حملات جان ده‎ها غیر نظامی افغان گرفته می‎شود.
 
«عبدالستار خواصی» عضو پارلمان افغانستان نیز با اشاره به حمله هوایی نظامیان خارجی آن را محکوم کرد و گفت: ساکنان ولایت پروان تهدید کرده‎اند که در صورت تداوم این نوع حملات دست به قیام می‌زنند.
 
خواصی تأکید کرد: روز چهارشنبه هفته گذشته نظامیان خارجی به غیرنظامیان افغان در منطقه غوربند ولایت پروان حمله کردند که بر اثر آن 5 دانش‎آموز کشته شدند.
 
با این حال، رئیس پارلمان و شماری دیگر از اعضای این مجلس راه بُرون‎رفت افغانستان از وضعیت کنونی را معرفی کابینه جدید این کشور به شورای ملی خواندند.
 
/انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.