رییس اتحادیه باغداران در خصوص بحران بازار کیوی در چند ماه گذشته گفت: این اتفاق به دلیل جو ناسالم در راستای موقعیت صادراتی به بازار روسیه به وجود آمد که بعید می دانم در محصولات تره بار صادراتی بتوانیم به روسیه داشته باشیم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،مجتبی شادلو با بیان اینکه وضعیت تولید کیوی با خبرهای غیرموثق و غیر عملیاتی در خصوص صادرات به بازار روسیه با بحران مواجه شد، افزود: خبرهای نادرست مبنی بر تحریمهای روسیه و ایجاد فضای باز برای ایران، باعث ایجاد جوی کاذب شد و بازار کیوی متشنج کرد.

وی ادامه داد: چند ماه قبل از برداشت کیوی حدود شهریور ماه که هنوز برداشتی صورت نمی گیرد (زیرا زمان برداشت کیوی در آبان ماه است) جوی در بازار و باغات حاکم شد که عملا قیمتها دو برابر شده و بحران ناسالمی در این بازار به وجود آمد.

شادلو با بیان اینکه متاسفانه بعد از آن هیچ اتفاقی در این بازار رخ نداده وهیچ خرید و فروشی انجام نشد، افزود: متاسفانه بحران این محصول به جایی رسید که در زمان برداشت، قیمتها به نصف ( حدود 1200 تومان) رسید و خرید وفروش روان و منطقی صورت نگرفت.

رییس اتحادیه باغداران ادامه داد: متاسفانه این بحران باعث شد که در زمان برداشت هم تولید کننده مجبورشود با هر شرایطی کنار آمده و حتی با یک برگه چک ، محصول خود را به فروش برساند که این اتفاق تاثیر سوئ بر بازار میوه گذاشت.

شادلو با بیان اینکه متاسفانه کیوی با بداقبالی روبه رو شد افزود: یک تغییر رویه غیر منطقی در تولید و عرضه کیوی پیش آمد و با نگاه صادراتی بازار کیوی افت قابل توجهی داشت و قیمت ها کاهش حدود 30 درصدی را پیدا کرد که بازار داخلی کمتر شاهد این کاهش قیمت بود اما بازار صادراتی با افت قابل توجهی مواجه شد./میزان
برچسب ها: کیوی ، صادراتی ، بی مشتری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.