نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، از اجرای دستاوردها و عملکرد‌ سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در سال 93 خبر داد.

 به گزارشخبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران حجت الاسلام و المسلمین محمدی نماینده ولی فقیه رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در نشست خبری هفته بزرگداشت وقف  با اشاره به اجرای دستاوردها و عملکرد این سازمان در سال 93 گفت: اجرای 14هزار امینانه‌ی نیات و افقان در وقف نامه‌ها، انجام 8نیت به صورت ملی و متمرکز، پیوند آسمانی برای ازدواج بیش از 800خانواده در سطح کشور، مهر تن درستی با عنوان کمک به بیماران 9700نفر از سراسر کشور در 20دی ماه سال 93، اعزام زائران حرم رضوی 1280نفر که تا به حال به حرم رضوی مشرف نشده باشند از اقدامات سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در سال 93 است.
 
وی ادامه داد: اعزام 1200تن از زائران به عتبات عالیات، برپایی 500هزار سفره‌های آسمانی، انعقاد تفاهم نامه با وزارت بهداشت، اجرای فعالیت‌های عمرانی و اقتصادی موقوفات، بازسازی موقوفات فرسوده از دیگر اقدامات سازمان اوقاف و امور خیریه کشور است.
 
حجت الاسلام و المسلمین محمدی اظهار داشت: بخش قابل توجهی از موقوفات کشور نیاز به عمران و آبادانی دارد که 403 رقبه در مرحله سرمایه گذاری، 300رقبه از اقدامات شروع شده، در حوزه ‌های مختلف کشاورزی، مسکن از فعالیت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در سال جاری است.
 
وی تصریح کرد: موقوفاتی در کشور وجود داردکه فرسوده هستند  به بازسازی نیازمندند که 494 رقبه با 66درصد پیشرفت فیزیکی آمار این موقوفات خواهد بود.
 
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، افزود: موقوفات استیجاری که در اختیار مستأجران سازمان اوقاف است 158هزار و 394 فقره اسناد که در انواع متصرفی 128هزار فقره، 5هزار و 614غیر متصرفی سازمان اوقاف و امور خیریه به امور این موقوفات رسیدگی خواهد کرد.
حجت الاسلام و المسلمین با اشاره به اقدامات سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در خصوص موقوفات مذهبی، دینی در سال 93 افزود: یکی از نیات واقفان فعالیت دینی و مذهبی است.
 
در امامزادگان در سال 93برگزاری آرامش بهاری 2هزار و 371بقعه، برپایی 433خیمه معرفت، برگزاری مراسم سوگواری یاس نبوی در امامزادگان، اسکان نوروزی مسافران، زائران 2میلیون و300نفر از اقدامات سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در موقوفات دینی و مذهبی سال 93 است.
 
وی خاطر نشان کرد: چاپ خطبه حضرت زهرا(س) بیش از 10هزار نسخه، برپایی 605 اردو برای کسانیکه در اردو شرکت کردند، برگزاری بصیرت عاشورایی محرم و صفر 2هزار و 674بقعه، اعزام 6هزار روحانی به نقاط مختلف کشور و....از اقدامات دیگر سازمان اوقاف وامور خیریه کشور است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار