هاشم الموسوی، نماینده "فراکسیون شهروند" در پارلمان عراق در سخنانی گفت که پیام زیارت اربعین حسینی این بود که عراقی‌ها در برابر تروریسم صف واحدی هستند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاری فرات نیوز، هاشم الموسوی نماینده "فراکسیون شهروند" در پارلمان عراق در گفتگو با این خبرگزاری اعلام کرد که زیارت اربعین امام حسین پیامی داشت مبنی بر اینکه تمامی عراقی‌ها یک صف واحد در برابر تروریسم هستند.

وی امروز در گفتگو با این خبرگزاری گفت: زیارت اربعین امام حسین با تمامی ابعاد آن مسأله‌ای شاخص بوده و شکی نیست که آن مسأله ای مهم برای پیروان اهل بیت به شمار می‌رود.

الموسوی در ادامه گفت: در صورتی که به این زیارت میلیونی از ناحیه اجتماعی بپردازیم می‌بینیم که آن نمایشی از تمامی ملیت ها در یک روز است.

وی در ادامه تصریح کرد که از ناحیه سیاسی نیز می‌بینیم که زیارت اربعین دارای پیام روشنی است و نشان می دهد که عراقی ها صف واحدی در برابر تجاوز به سرزمینشان هستند.

از سوی دیگر نیز خالد الأسدی نماینده ائتلاف ملی عراق در گفتگو با خبرگزاری فرات نیوز تأکید کرد که چالشها برای انجام مراسم زیارت اربعین سبب نگردید تا ملت عراق و محبین اهل بیت برگزاری مراسم اربعین را متوقف سازند.

الاسدی در گفتگو با این خبرگزاری گفت: برخلاف انتظارات، تعداد زائران در کربلا امسال از تعداد سالیانه بالاتر رفت، خصوصا در مورد زائرانی که از خارج از عراق می‌آمدند.

وی در ادامه تصریح کرد: چالش‌ها نمی‌تواند ملت عراق و عموم محبان اهل بیت پیامبر را از تلاش برای تجدید پیمان با نواده پیامبر اکرم باز دارد.

گفتنی است، "افضل الشامی" معاون تولیت آستان مقدس حسینی روز گذشته از ورود بیش از بیست میلیون زائر به کربلای معلی در خلال زیارت اربعین خبر داده بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار