رییس جمهور ونزوئلا، وضع تحریم‌های بیشتر از سوی آمریکا علیه این کشور را احمقانه خواند به شدت از انتقاد کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس تی وی، نیکلاس مادورو، رییس جمهور ونزوئلا، از امریکا به علت وضع تحریم‌های بیشتر علیه این کشور امریکای لاتین به شدت انتقاد کرده است.

مادورو روز شنبه (۲۲ آذر) در سخنانی در کاراکاس، پایتخت ونزوئلا، گفت هدف از این  تدابیر «احمقانه» جدید که در پی خنثی شدن توطئه کودتا علیه دولت وی در ماه ژوئن اتخاذ شد، تضعیف وفاداری کارکنان ارتش است.

وی سفارت امریکا در ونزوئلا را به دخالت در این توطئه ناکام متهم کرد. طبق این نقشه قرار بود با استفاده از یک فروند هواپیمای ارتش ونزوئلا تعدادی از اهداف از جمله مقر وزارت دفاع، کاخ ریاست جمهوری و شبکه تلوزیونی تلسور بمباران و دولت سرنگون شود.

مادورو افزود: «می‌توانم به تک تک شما مقام‌های سفارت امریکا بگویم: من می‌دانم چه کسی توطئه می‌کند و می‌توانم این را به شما بگویم: اگر قوانین تحریمی احمقانه شما کارکردی هم داشته باشد در راستای تقویت مقاومت مبارزان ما خواهد بود.»

این سخنان ۳ روز پس از آن مطرح شد که کنگره امریکا به اتهام آنچه نقض حقوق انسانی معترضان ضد دولتی در ونزوئلا خواند قوانینی را در زمینه توقیف دارایی و ممنوعیت صدور روادید برای مقام‌های ونزوئلا صادر کرد.

با این وجود مادورو با تمسخر این تحریم‌ها گفت این اقدامات تنها مقاومت ونزوئلا در برابر سیاست‌های واشنگتن را تقویت خواهد کرد.

کاراکاس و واشنگتن از زمان آغاز ریاست جمهوری هوگو چاوز، رییس جمهور فقید ونزوئلا در سال ۱۹۹۹ میلادی با یکدیگر اختلاف داشته‌اند.

روابط  امریکا- واشنگتن  از سال ۲۰۱۰ میلادی در سطح کاردار بوده است و دو طرف در کشورهای یکدیگر سفیر نداشته‌اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار