سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران از اجرای طرح بالندگی مدیران مدارس دولتی شهر تهران خبر داد.

مسعود ثقفی سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: در راستای استقرار نظام مدیریت آموزشگاهی که محور اصلی ارتقای کیفیت آموزش و پرورش به شمار می‌رود، توانمندسازی و ارتقاء صلاحیت حرفه‌ای مدیران مدارس از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی افزود: از آنجا که برنامه بالندگی حرفه ای مدیران مدارس شهر تهران زمینه رشد حرفه‌ای مستمر و سازمان‌ یافته مدیران و انجام اقدامات اصلاحی  را متناسب با اهداف و معیارهای علمی و فرهنگی و پرورشی فراهم می‌سازد لذا این الگو بر اساس معیارها و ضوابط آموزش و پرورش در سه سطح و 14 پودمان تدوین شده است.
ثقفی تصریح کرد: شایستگی‌های هر سطح شامل سه مرحله آموزش ،پایش و گزینش است  که در پایان هر سطح گواهینامه مربوط به مدیرانی که حد نصاب مقرر را کسب نمودند اعطا می‌گردد.

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران ادامه داد: نخستین آزمون مربوط به سطح 3 این آزمون شامل آئین نامه اجرایی این مدارس، دستورالعمل مالی مدارس و آئین نامه‌های انجمن اولیا مربیان مدارس است که روزپنجشنبه 27 آذرماه با حضور تمامی مدیران مدارس دولتی شهر تهران برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هدف اصلی برنامه بالندگی حرفه ای مدیران، تایید شایستگی‌های پایه مدیران مدارس دولتی است اظهار داشت: امیدواریم با اجرای این برنامه ویژگیهایی از جمله  ارتقاء کیفیت بخش واقعی فعالیت‌ مدرسه(برنامه درسی مصوب)، ایجاد روحیه خودباوری و خود اتکایی در کارکنان مدرسه با تاکید بر حداکثر استفاده از ظرفیت‌ها و فرصت‌های داخل مدرسه، استفاده هوشمندانه از ظرفیتهای علمی و فرهنگی خارج از مدرسه در حمایت از بخش واقعی فعالیت‌های مدرسه، توانمندسازی مدیران برای مداخله و بهسازی سازمان‌یافته فرآیندهای اداره مدرسه و ارتقاء سلامت اداری مدرسه با تاکید بر خود کنترلی و خود ارزیابی ارکان مدرسه محقق شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: بالندگی ، الگو ، مدیران ، مدارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار