به گزارش
گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، محسن سرخو گفت:راه حل مشکمل ترافیک تهران توسعه مترو است وامیدواریم نیمه شمالی خط 3 مترو وبخشی از خط 7 مترو تا پایان سال جاری به اتمام برسد.
وی افزود: آنچه در پايتخت اولويت دارد و در برنامه 5 ساله دوم شهر تهران نيز به تصويب رسیده، بهرهبرداري سالانه از 30 كيلومتر خط جديد مترو است و طبق برنامه، در سه سال نخست بايد خطوط 3، 6، 7 و قسمتي از خط 8 و در دو سال بعد نیز مابقی خط 8 و خط 9 به بهرهبرداري برسند.
وي با اشاره به اين كه در مباحث عمراني بايد نسبت به ايجاد تقاطعهاي غير همسطح براي تسهيل شريانهاي ترافيكي اقدام شود، اظهار كرد: فرصتي براي آزمون و خطا نداريم و تنها بايد به فكر تكميل خطوط مترو باشيم.
سرخو با بيان اين كه روند اجرايي تونلهاي مترو با توجه به توان مهندسي مناسب است، تصريح كرد: البته توسعه خطوط مترو مشروط به تخصيص به موقع بودجه است و اگر تخصيص اعتبارات مترو از سوي دولت و شهرداري تهران به صورت مناسب صورت گيرد، ميتوان نسبت به انجام تعهدات مديريت شهري خوشبين بود.
رييس كميته حمل و نقل و ترافيك شوراي اسلامي شهر تهران در پايان با تأکید بر این که بهرهبرداري سالانه از 30 كيلومتر خط جدید مترو، تنها به معناي ساخت تونل نيست، خاطرنشان کرد: اين بهرهبرداري شامل تمام تجهيزات و ادوات مورد نیاز از جمله اتمام ايستگاهها، نصب پلههاي برقي و تأمين واگنهای مترو است.
انتهای پیام/