رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور از اقدامات این سازمان برای جلوگیری از فساد اداری در بخش مالیات این کشور خبر داد و گفت: در این چارچوب هر چقدر رابطه مودی با ممیز و ممیز با پرونده کم شود بخش زیادی از ریشه‌های فساد اداری در بخش مالیاتی از بین خواهد رفت.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی (شادا)، علی عسکری در خصوص راه‌های ایجاد فساد در بخش مالیاتی کشور، با بیان اینکه مالیات علی الراس از زمینه‌ها بروز فساد در نظام مالیاتی است، افزود: عدم شفافیت و انتشار اطلاعات زیربنای اصلی در شکل گیری فساد در نظام اداری است بنابر این باید به این امر رسیدگی شود.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر اینکه باید مکانیزم‌های لازم را برای ساماندهی امور تهیه کرد، اظهار داشت: البته در سال‌های گذشته بسترهای ساماندهی این امر در نظام مالیاتی فراهم شده به نحوی که نظام مالیاتی امروز در مسیری گام برمی دارد که می‌تواند به نقص‌ها پاسخ دهد و امکان رفع مشکلات را در درون دارد.

عسکری افزود: نظام مالیاتی به سیستم مناسبی برای تشخیص درآمد، مالیات و رسیدگی دست یافته بنابراین، این مسیر در حال طی شدن است.

به گفته وی، پیاده سازی طرح جامع در نظام مالیاتی ظرف امسال و سال آینده تکمیل می‌شود و می‌توان اعلام کرد نظام مالیاتی در این حوزه قدم‌های موثری برداشته که قابل اتکا است.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: نقایص قبلی به سرعت در حال رفع شدن است و به سمتی حرکت می‌کنیم که فساد در نظام اداری در این بخش کم می‌شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: کاهش ، رابطه ، مودی ، ممیز ، فساد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار