فانی عنوان کرد:

اختصاص امتیازاتی برای معلمان پژوهشگر در لایحه رتبه بندی معلمان

وزیر آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش در دولت یازدهم تا پایان سال لایحه رتبه بندی معلمان را به مجلس ارائه خواهد کرد که در این لایحه امتیازات اساسی برای معلمان پژوهشگر پیش بینی شده است.

به گزارشخبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگارانعلی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در همایش تقدیر از دانش آموزان‌ پژوهشگر که به مناسبت هفته پژوهش در هنرستان فنی آزادی فلسطین برگزار شد گفت: آموزش و پرورش با در اختیار داشتن بیش از 13 میلیون دانش آموزان‌ و یک میلیون همکار فرهنگی بزرگترین نهاد علمی و فرهنگی کشور به شمار می‌آید.

وی افزود: علی‌رغم مشکلات و کمبودها تلاشهای آموزش و پرورش بر این مبنا استوار است که ارتقای کیفیت آموزش و پرورش مهمترین راهبرد به شمار می‌آید و امروز آموزش و پرورش با در اختیار داشتن سند تحول نظام آموزشی خود را آماده می‌کند تا ابعاد مختلف این سند را اجرایی کند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: از 131 راهکاری که در سند تحول پیش بینی شده در سال تحصیلی جاری به 40 راهکار آن در قالب 99 برنامه ورود پیدا کرده‌ایم که زیر نظام پژوهش یکی از زیر نظام‌های سند تحول محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش بدون پژوهش راه به جایی نخواهد برد افزود: هر گونه تصمیم گیری در آموزش و پرورش مبتنی بر پژوهش و تحقیق و حل یک مسئله از مسائل بزرگ آموزش و پرورش است.

فانی با اشاره به اینکه چرایی، چیستی و چگونگی سه سوالی است که در مسیر دانش آموز باید مطرح باشد گفت: دانش آموز پژوهشگر یک دانش آموز پرسشگر است.

وی خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش در سال 82 پژوهشسراهای دانش آموزی را ایجاد کرد که هم اکنون 401 پژوهشسرای دانش آموزی در مناطق مختلف کشور فعال است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه آموختن برای دانستن، آموختن برای به کار بستن، آموختن برای زیستن و آموختن برای با دیگران زیستن 4 رکنی است که امروز در آموزش و پرورش دنیا پذیرفته شده است عنوان کرد: آموختن برای به کار بستن یکی از موضوعاتی است که پژوهش در آموزش و پرورش را مطرح می‌کند وبه این ترتیب رئیس جمهور به دفعات معتقد بودند که پژوهش باید در خدمت نیازها و رفع نیازهای امروز جامعه باشند بنابراین آموزش و پرورش در حوزه پژوهش بخش دانش آموزی و بخش معلمین اقداماتی را از سال‌های گذشته آغاز کرده که همچنان به قوت خود باقی است.

فانی اظهار داشت: آموزش و پرورش در دولت یازدهم تا پایان امسال لایحه رتبه بندی معلمان را به مجلس ارائه خواهد کرد که در این لایحه امتیاز اساسی برای معلمین پژوهشگر پیش بینی شده است.

محمد فرهادی وزیر علوم تحقیقات و فن‌آوری در ادامه این همایش عنوان کرد: دانش آموزان‌ باید از ابتدایی‌ترین سالهای آموزش در مسیر پژوهش قرار گیرند و مدرسه مهمترین بستر برای نهادینه کردن فرهنگ پژوهش و فناوری به شمار می‌آید.

وی ادامه داد: پژوهش در وزارت آموزش و پرورش با دو رکن اساسی معلم و دانش آموز سرو کار دارد که در حوزه دانش آموزی باید این پژوهش با سن و اقتضاعات دانش آموز هماهنگ باشد یعنی باید  دانش آموز را در انتخاب موضوع پژوهشی کمک کرد و به آنها نحوه دیدن با دقت و مشاهده هوشمندانه راآموخت.

فرهادی افزود: معلمانی که به امر پژوهش می‌پردازند باید مورد حمایت قرار گیرند و امکانات ادامه تحصیل برای آنان فراهم شود تا بلکه انگیزه‌ای برای دیگر معلمان باشد.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری با بیان اینکه پژوهش شرط حرکت روبه جلو است خاطر نشان کرد: وظیفه دولت مردان در این زمینه برنامه‌ریزی درست و فراهم آوردن امکانات پژوهش و همچنین سرمایه گذاری و تربیت محقق کارآموز است و وظیفه شما دانش آموزان‌ کار و تلاش هدفمند و داشتن دغدغه پیشرفت علمی کشور محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
-
حسين
۰۷:۴۴ ۲۴ آذر ۱۳۹۳
سلام ، درحال حاضر كم درآمدترين كارمندان معلمان هستند. چند سال منتظر رتبه بندي هستند ولي هر دفعه به سال بعد موكول ميشود انشالله اين دفعه مثل دفعات قبل نباشد
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۱۱:۰۱ ۲۳ آذر ۱۳۹۳
سلام هرچه زودتر اجرا بشه بهتره و این مورد به سود معلم ها باشه طوری که حال سر کلاس رفتن را داشته باشد نه این بره سر کلاس با هزار فکر هزار درد و ورم
آخرین اخبار