رئیس جمهور سودان پس از اعلام حکم دادگاه بین المللی کیفری مبنی بر توقف تحقیقات در خصوص جنایت جنگی دارفور، اعلام کرد که کشورش در این دادگاه پیروز شده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاری رویترز، پس از اینکه دادگاه بین‌المللی کیفری اعلام کرد که تحقیقات بیشتر در رابطه با جنایات جنگی در دارفور که در آن رئیس جمهوری سودان متهم است، متوقف کرده است، "عمر حسن البشیر" رئیس جمهوری سودان در سخنانی اعلام کرد که وی بر دادگاه بین المللی کیفری پیروز شده است.

عمر البشیر رئیس جمهوری سودان در سخنانی که روز گذشته بیان نمود گفت: آنها می خواستند تا سودان را در برابر دادگاه بین المللی کیفری ذلیل و ناتوان کنند، اما دادگاه دستان خود را بالا برده و اقرار به شکست نمود.

وی در ادامه گفت: ملت سودان دادگاه بین المللی کیفری را شکست داد و اجازه ندادند تا هیچ سودانی به دادگاه های استعمار تسلیم شود.

گفتنی است، دادگاه بین المللی کیفری که مقر آن در لاهه هلند قرار می‌باشد، عمر البشیر را در سال 2009 به جنایات جنگی و ضد حقوق بشری و کشتار در دارفور سودان متهم کرده بود.

دادستان کل این دادگاه روز جمعه اعلام کرده بود که این دادگاه تصمیم به توقف تحقیقات درباره دارفور گرفته است؛ به سبب اینکه حمایت و تأییدیه‌ای از سوی شورای امنیت سازمان ملل که تنها طرفی است که قادر می‌باشد تا اقدامات اجباری را اتخاذ نماید تا عمر البشیر و متهمان دیگر در این پرونده در برابر دادگاه حضور یابند، صورت نگرفته است.

"واتو بنسودا" دادستان کل دادگاه بین المللی کیفری همچنین گفته بود: عدم تحرک شورای امنیت سبب تشویق متهمان بر ادامه جنایت هایشان می‌شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: سودان ، لاهه ، عمر البشیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار