با احداث یک تصفیه‌خانه اضطراری کوچک با هزینه‌ای حدود 400 میلیارد ریال، 300 لیتر در ثانیه آب به‌صورت اضطراری وارد مدار بهره‌برداری شهرهای هدف شد.

به‌ گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "محمد‌ابراهیم یخکشی" در آیین آغاز عملیات اجرایی آب‌رسانی به شهرهای گروه الف مازندران که با حضور مهندس "حمید چیت‌چیان" وزیر نیرو صورت گرفت، گفت: طرح آب‌رسانی به شهرستان‌های بابل، بابلسر، فریدونکار و دیگر شهرها در مجموع هفت شهر و 50 روستای استان مازندران با جمعیتی افزون‌بر 600 هزار نفر را زیرپوشش خود قرار می‌دهد.

وی افزود: محل تامین آب این طرح از سد آیت‌الله صالحی (البرز) در جنوب شهر بابل است که اجزای کلی طرح شامل 80 کیلومتر خط انتقال فولادی در قطرهای 600 تا 110 میلی‌متر است.

وی اظهار داشت: تصفیه‌خانه این طرح 1.5 مترمکعب در ثانیه آب را تصفیه می‌کند و مخزن ذخیره آن به ظرفیت 54 هزار مترمکعب است که با پنج ایستگاه پمپاژ، آب را به نقاط موردنظر انتقال می‌دهد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران با بیان اینکه تاکنون 31 کیلومتر خط انتقال اجرا شده است، گفت: با احداث یک تصفیه‌خانه اضطراری کوچک با هزینه‌ای حدود 400 میلیارد ریال، 300 لیتر در ثانیه آب به‌صورت اضطراری وارد مدار بهره‌برداری شهرهای هدف شد که امروز با حضور وزیر نیرو عملیات باقی‌مانده کار ازجمله 51 کیلومتر خط انتقال و تصفیه‌خانه اصلی به ظرفیت 1.5 مترمکعب در ثانیه با هزینه کنونی 1500 میلیارد ریال آغاز شد.

وی اظهار داشت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، کل طرح حداکثر تا 2.5 سال آینده به بهره‌برداری کامل می‌رسد.

وی یادآور شد: با اجرای این طرح 33 میلیون مترمکعب آب از سد البرز تامین شده و به مصرف شهرهای ذی‌نفع می‌رسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار