مدیر كل عتبات سازمان حج وزیارت گفت: البته مرز خسروی تاكنون بسته نبوده است كه اكنون باز شود، اما برای بازگشت زائران اربعین از این مرز هیچ برنامه ریزی صورت نگرفته است.

به گزارش از خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، پایگاه اطلاع رسانی حج ، محسن نظافتی، مدیر كل عتبات سازمان حج وزیارت  پایگاه اطلاع رسانی حج به ارائه گزارشی از بازگشت زائران اربعین حسینی به كشور پرداخت و گفت: خوشبختانه هم اینك وضعیت مرزها روان است و بازگشت زائران به ایران اسلامی از روز گذشته آغاز شده است.

مدیر كل عتبات سازمان حج وزیارت با اشاره به انتشار برخی اخبار مبنی بر بازگشایی مرز خسروی برای بازگشت زائران اربعین حسینی به كشور، گفت: البته مرز خسروی تاكنون بسته نبوده است كه اكنون باز شود، اما برای بازگشت زائران اربعین از این مرز هیچ برنامه ریزی صورت نگرفته است.
 
وی با بیان اینكه هم اینك بیش از ۱۴۰ هزار نفر از روز گذشته به كشور باز گشته اند، تصریح كرد: در حال حاضر مرزهای مهران، چزابه و شلمچه به روی زائران حسینی باز است و از عزیزان زائر می‌خواهیم برای بازگشت خود برنامه ریزی و تنها این سه مبادی را جهت ورود به كشور انتخاب كنند.
 
نظافتی با اشاره به انتشار برخی اخبار مبنی بر بازگشایی مرز خسروی برای بازگشت زائران اربعین حسینی به كشور، گفت: برای بازگشت زائران اربعین از این مرز هیچ برنامه ریزی صورت نگرفته است.
 
وی تصریح كرد: دقایقی پیش در جلسه ای كه با حضور رییس سازمان حج وزیارت و نهادهای مرتبط در وزارت كشور برگزار شد، شورای امنیت ملی تنها مجوز ورود زائران را همان سه مرز چزابه، مهران و شلمچه اعلام كرد.
 
مدیر كل عتبات سازمان حج وزیارت گفت: شیب بازگشت زائران به ایران از عصر امروز بیشتر می‌شود و شاهد حضور انبوه زائران خواهیم بود؛ از این رو همه دستگاه‌های دولتی دراین زمینه همكاری می‌كنند تا زائران با كمترین مشكل به شهرهای خود بازگردند.
 
وی كاهش ازدحام جمعیت و كاهش ترافیك سنگین در مرزها را منوط به همكاری زائران و مردم دانست و ادامه داد: از مردم عزیز می‌خواهیم برای استقبال از زائران اربعین به مرزها نروند، چون وضعیت تردد سنگنین می‌شود و مسئولان را در ارائه خدمات رسانی با مشكل مواجه می‌كند.

انتهای پیام/
برچسب ها: بازگشت ، زائر ، مرز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار