رئیس اداره رفاه و خدمات اجتماعی شهرداری منطقه 10 از اجرای طرح ضربتی جمع آوری متکدیان و کارتن‌ خواب‌ها در سطح منطقه خبر داد.

 مهدی علی‌لو رئیس اداره رفاه و خدمات اجتماعی شهرداری منطقه 10 در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، با اعلام این خبر گفت:‌ با توجه به برودت هوا و به منظور پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی، طرح ضربتی جمع آوری متکدیان و کارتن‌خواب ها در منطقه در حال اجرا است.
 
وی با بیان این که تبلیغات محیطی برای اطلاع رسانی لازم به شهروندان برای ثبت پیام از طریق شماره فوریت‌های سازمان در برخورد با این افراد انجام شده است، افزود: جامعه هدف  اجرای این طرح افراد بی خانمان و کارتن خواب، خانواده‌های بی سرپناه و معتادان پر خطر خیابانی هستند که مرکز جامع خدمات اجتماعی و حمایتی منطقه با شناسایی اماکن حضور این افراد در بازدیدهای شبانه و با پیام شهروندان در اسرع وقت به پاکسازی و ساماندهی نقاط آسیب پذیر و بی دفاع منطقه اقدام می کند.
 
علی‌لو با اشاره به ساماندهی افراد آسیب پذیر افزود:‌ پس از انجام غربالگری این افراد جهت ساماندهی به گرمخانه‌ها و مراکز ترک اعتیاد و یا در صورت ابتلا به بیماری‌های حاد به مراکز درمانی خاص معرفی می شوند و از خطر مرگ و بیماری نجات می یابند.
 
وی خاطر نشان کرد: هدف از اجرای این طرح پاکسازی شهر از آلودگی‌های بصری و حفظ سلامت شهروندان و گروه‌های هدف است و جمع آوری متکدیان و کارتن‌ خواب‌ها تاثیر به سزایی در آسیب‌های اجتماعی دارد.
 
گفتنی است؛ این طرح با همکاری عوامل یگان حفاظت، کلانتری و مرکز فوریت‌های سازمان رفاه  منطقه 10 در حال اجرا است.

انتهای پیام/ 
برچسب ها: متکدی ، پاکسازی ، ساماندهی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار