حیدرالعبادی نخست وزیر عراق امروز شنبه در بیانیه ای خواستار تلاش برای انتقال زائران و بازگرداندن آنها به شهرهایشان پس از پایان مراسم اربعین حسینی شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه سومریه نیوز، حیدر العبادی نخست وزیر عراق امروز شنبه در بیانیه ای خواستار افزایش تلاشها به منظور انتقال زائران و بازگرداندن آنها به شهرهایشان پس از پایام مراسم اربعین حسینی شد و از تلاش هایی که نیروهای امنیتی و عناصر بسیج مردمی در این زیارت میلیونی بکار بستندٰ قدردانی کرد. 

عبادی در این بیانیه امروز گفت: به ملت کریممان و نیز به همه امت اسلامی سالگرد اربعین امام حسین و اهل بیت و اصحاب ایشان را که در واقع جاودانه کربلا شهید شدند تسلیت عرض می نماییم و همچنین حضور میلیونها زائری که به منظور احیای این مناسبت دردناک به سمت شهر کربلا آمده اند، گرامی میداریم.

عبادی در ادامه این بیانیه همچنین خواستار تلاش به منظور انتقال زائران به شهرهایشان پس از پایان مراسم زیارت اربعین حسینی شد.

عبادی همچنین با تقدیر از پایبندی زائران به همکاری با نیروهای مسلح و دستگاه های امنیتی و بسیج مردمی که مسئول حمایت از زائران در طول هزاران کیلومتری که این زائران با پای پیاده طی نمودند بودند، اعلام کرد: تلاشهای ویژه ای را که نیروهای مسلح و دستگاه های امنیتی و نیروهای قهرمان بسیج مردمی در این زیارت ملیونی بکار بستند به مواضع قهرمانی این افراد در مقابله با گروه تروریستی داعش اضافه کرد.

نخست وزیر عراق همچنین در این بیانیه خواستار هوشیاری کامل به منظور خنثی سازی تهدیدها و طرح های تروریستی که زائران را هدف قرار داده اند و نیز همکاری مجدانه برای تکمیل طرح امنیتی وضع شده شد.

عبادی همچنین از مسئولان استان کربلا و نیز مسؤلان خدماتی برای تلاش هایی که بکار بسته اند تشکر کرد.

عبادی گفت: امسال کربلا شاهد اقبال روبه افزایشی از سوی میلیونها زائر در داخل و خارج کشور و از کشورهای مختلف عربی و اسلامی بود.

گفتنی استٰ، سامی المسعودی معاون رئیس دیوان اوقاف شیعه عراق روز گذشته اعلام کرد که تعداد زوار اربعین تا الان به حدود 19 میلیون زائر در استان کربلا رسیده است.


انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار