کارشناس امور رژیم صهیونیستی در المیادین گفت : مکانیسم تصمیم گیری درباره حمله به خاک سوریه در این رژیم به نحوی است که تصمیم نهائی برای موافقت با اجرای چنین حمله ای بر عهده نخست وزیر است .

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، بنابراین نمی توان گفت که نتانیاهو درحمله هوائی به سوریه انگیزه انتخاباتی نداشته است.

اکنون این سوال مطرح است که آیا بنیامین نتانیاهو نخست وزیر فعلی این رژیم با حمله هوائی به دمشق فعالیت انتخاباتی خود را آغاز کرده است؟

درحالی که اسرائیل هیچ گونه موضع رسمی در خصوص حمله به سوریه اتخاذ نکرده است تحلیلها و گزارش های بسیاری در این رژیم درباره این موضوع منتشر شده است.

شبکه 2 تلویزیون اسرائیل در گزارشی به بررسی این موضوع پرداخت وکارشناس این شبکه گفت : سوری ها می گویند در حملات هوائی اسرائیل به خاک سوریه هدف قرار گرفته است که برخی از این مواضع در اطراف فرودگاه بین المللی دمشق و برخی مواضع در نزدیک مرز لبنان بوده است.

این کارشناس اسرائیلی افزود: این مواضع همگی مربوط به انبارهای تسلیحات متعلق به اسرائیل است. اسرائیل در وقع به سیاست هدفمند خود مبنی بر خط قرمز به شمار آوردن هرگونه انتقال سلاح برای حزب الله لبنان که برهم زننده توازن قدرت باشد ادامه می دهد. گفته می شود اسرائیل تاکنون 8 حمله به سوریه انجام داده است. اسرائیل موشک های ضد هوائی پیشرفته و موشکهای ضد موشک دقیق فاتح 110 را که ایرانی ها ماه گذشته با افتخار از ارسال آن برای حزب الله سخن گفتند و همچنین موشکهای خشکی به سطح ساخت روسیه موسوم به یاخونت را مورد حمله قرار داده است.

این کارشناس اسرائیلی گفت : من در برخی گزارشها نیز دیده ام که گفته می شود اسرائیل موشک های اس 300 روسی را نیز در سوریه مورد حمله قرار داده است اما من معتقدم موشکهای اس 300 روسی در سوریه وجود ندارد.

این کارشناس اسرائیلی در ادامه گفت :براساس تجربه های قبلی می توان گفت که سوریه به این حملات اسرائیل پاسخ نخواهد داد و البته کسی نمی تواند در این خصوص به ما تضمینی بدهد. در گذشته سوریه به این گونه حملات واکنش های محدودی نشان داده است و موشکهایی رابه حرمون شلیک کرده و یا در مناطق مرزی تحرکاتی را انجام داده است. حزب الله نیز در واکنش به اقدامات منسوب به اسرائیل تحرکاتی زمینی انجام داده است که در هرصورت این موضوع به مسائل سیاسی و انتخابات ارتباطی ندارد.

کارشناس امور اسرائیل در شبکه المیادین در این خصوص گفت : اگرچه مکانیسم تصمیم گیری در این خصوص از نهادهای نظامی اسرائیل شروع می شود و با پیشنهاد ارتش اسرائیل به وزیر امنیت و نخست وزیر صورت می گیرد اما تصمیم نهائی برای موافقت یا عدم موافقت با حمله به سوریه برعهده نخست وزیر اسرائیل است. بنابراین تصمیم گیری نتانیاهو برای حمله به سوریه می تواند با اهداف انتخاباتی باشد.



انتهای پیام./.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار