دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: در صورتیکه بخش دولتی جذابیت و عملکرد مناسبی داشته باشد و بتواند رضایت بیماران را جلب کند، در آن صورت خوشحال می‌شویم که کسی به بخش خصوصی مراجعه نکند.

داوود رضایی‌منش، دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: در بخش‌های دولتی و خصوصی مشکلات زیادی وجود دارد که با وجود اقدامات خوبی که تاکنون صورت گرفته است، اما همچنان بسیاری از مشکلات حل نشده است.

وی گفت: در بخش دولتی هم پزشکان و هم بیماران و خانواده آن‌ها با مشکلاتی مواجه هستند که این مشکلات که متأسفانه زیاد هم هستند، موجب می‌شود که پزشکان و بیماران به بخش خصوصی متمایل شوند.

رضایی‌منش تأکید کرد: در صورتیکه بخش دولتی جذابیت و عملکرد مناسبی داشته باشد و بتواند رضایت بیماران را جلب کند، در آن صورت خوشحال می‌شویم که کسی به بخش خصوصی مراجعه نکند.

وی یادآور شد: بخش دولتی باید عملکردی داشته باشد که بتواند با بخش خصوصی در انجام بهتر اقدامات مراقبتی و درمانی و رضایت بیماران رقابت کند.

رضایی‌منش خاطرنشان کرد: اگر وضعیت مراکز بهداشتی و درمانی در بخش دولتی به گونه‌ای باشد که بتواند عملکردی مناسب و قابل قبول داشته و رضایت پزشکان و بیماران را جلب کند، در آن صورت بسیاری از افرادی که در بخش خصوصی کار می‌کنند نیز، این انگیزه و تمایل را پیدا می‌کنند که در بخش دولتی کار کنند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار