وزیر آموزش و پرورش گفت: تعبیه کتابخانه‌های کلاسی در مدارس ابتدایی یکی از اقداماتی است که امسال در راستای ارتقای امر کتابخوانی در بین دانش آموزان صورت گرفته است .

علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، در خصوص برنامه‌های این وزارت خانه برای ارتقای امر کتابخانی در بین دانش آموزان افزود: رئیس جمهور ایران در آیین بازگشایی مدارس در مهر 92 تاکیداتی بر امر کتاب خوانی ، زنگ گفتگو و تقویت زنگ انشا داشتند که ذکر این سه نکته آموزش و پرورش را مکلف کرد تا برای تقویت این کتابخوانی در بین دانش آموزان اقداماتی انجام دهد.
 
وی با اشاره به اینکه امسال شاهد تعبیه کتابخانه‌های کلاسی در مدارس ابتدایی بودیم اظهار داشت: امسال با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد تعداد قابل توجه‌ای از کلاس‌های دوره‌ ابتدایی به کتابخانه‌های کلاسی تجهیز کردیم که به موجب آن کتاب‌خانه‌های کلاسی به طور گردشی کتاب ها را در اختیار دانش آموزان قرار می‌دهد و به این ترتیب دانش آموزی که یک کتاب مطالعه می‌کند تشویق شده تا مطالب آن کتاب را در اختیار هم کلاسی‌های خود قرار دهد که به این وسیله نه تنها امر کتابخوانی ترویج می‌یابد بلکه مسئله گفتگو و بیان آن چیزی که از کتاب برداشت می‌شود نیز می‌تواند میانگین ساعت مطالعه را در بین دانش آموزان به ویژه در دوره ابتدایی که یک دوره زیر بنایی محسوب می‌شود تقویت کند.
 
فانی خاطرنشان کرد: افرادی که در سنین پایین عادت به کتابخوانی می‌کنند به طور یقین در سن بزرگسالی نیز این عادت در آنها  است و به این وسیله به نظر می‌رسد که بتوان میانگین ساعت مطالعه را در بین دانش آموزان در یک فرآیند چند ساله افزایش داد.

انتهای پیام/
برچسب ها: فانی ، ارتقا ، امسال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۰ ۲۲ آذر ۱۳۹۳
از خواب بیدار شدی اقای و زیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۱ ۲۲ آذر ۱۳۹۳
سلام کی ایشون از خواب بیدار شدند
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۵:۰۱ ۲۲ آذر ۱۳۹۳
دلم به حال این وزیر می سوزد . بنده خدا چقدر خواب پریشان می بیند. والله ما که در مدارس ابتدایی جز نابسامانی و بی انگیزگی آموزگاران چیزی نمی بینیم . نه کتابخانه ای هست نه تغذیه ای و نه شیر رایگان و نه سرانه ای . این آقا مدارس کجا را می گوید خدا می داند!