مردم بلژیک روز دوشنبه در اعتراض به ریاضت های جدید اقتصادی اعتصاب می کنند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، با برپایی بزرگترین اعتصاب سراسری در بلژیک که در سال های گذشته بی سابقه بوده است خدمات ریلی ، هوایی و حمل و نقل عمومی در این کشور مختل خواهد شد.

پروازها از بلژیک و به مقصد این کشور با پیوستن ماموران کنترل پرواز به این اعتصاب از یکشنبه شب به حال تعلیق درخواهد آمد و به مدت 24 ساعت هیچ پروازی از فرودگاه های مختلف این کشور انجام نخواهد شد.

احتمال می رود این اعتصاب مدارس ، مراکز تجاری ، کارخانه ها و دفاتر دولتی را نیز به تعطیلی بکشاند.

اتحادیه های بلژیک اعلام کرده اند با توجه به تصمیم دولت راست میانه چارلز مایکل نخست وزیر برای صرفه جویی اقتصادی 11 میلیارد یورویی در پنج سال آینده هیچ گزینه دیگری جز برپایی اعتصاب وجود ندارد.

چارلز مایکل که جوانترین نخست وزیر اسپانیا از سال 1840 بشمار می رود ریاست دولت ائتلافی را بر عهده دارد که ماه اکتبر پنج ماه پس از برگزاری انتخابات با هدف برقراری آرامش نسبی در این کشور تشکیل شد.

اما اتحادیه های بلژیک با تصمیم دولت ائتلافی مایکل برای افزایش هزینه های زندگی در سال آینده مخالفند و به برنامه ها برای کاهش هزینه های اجتماعی و نیز بالارفتن سن بازنشستگی از 65 سال به 67 سال معترض هستند.

اعتراضات مسالمت آمیز ماه گذشته در بلژیک که با حضور 100 هزار نفر در بروکسل برگزار شد در نهایت به خشونت انجامید و در جریان آن 112 افسر پلیس زخمی شدند.

این در حالی است که دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا همچون اسپانیا ، یونان و ایتالیا نیز به تازگی صحنه اعتراضات مردمی به سیاست های ریاضتی دولت بوده است. 


انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار