افشین حیدری بیان کرد: هندبالیست‌های ناشنوا را در لیگ هندبال کشور به شرط استفاده داوران از سوت و پرچم شرکت می‌دهیم.

افشین حیدری سرپرست انجمن هندبال ناشنوایان در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: انجمن هندبال ناشنوایان برای کشف استعدادهای هندبالیست‌های ناشنوا به مدیران مدارس کشور فراخوان زده است. انجمن در مدارس تهران حضور یافته است و درخصوص همکاری و شرایط معرفی ناشنوایان مستعد مطالبی را بیان کرده است.

وی ادامه داد: مدارس تهران و سایر استان‌های کشور با انجمن هندبال ناشنوایان همکاری‌های لازم را انجام می‌دهند. از مدیران مدارس درخواست کردیم دانش آموزانی که قد بلند و پنجه‌های کشیده دارند و از طرفی علاقمند به رشته هندبال و فعالیت در این رشته هستند را به انجمن هندبال ناشنوایان معرفی کند.
 
حیدری افزود: انجمن تاکنون نام 19 دانش آموز دختر مستعد به رشته هندبال و 30 دانش آموز پسر را در تهران ثبت نام کرده است. در پایان هفته جاری از دانش آموزان معرفی شده تست‌گیری می‌کنیم.

وی ادامه داد: با رئیس ناشنوایان آموزش و پرورش در هفته گذشته بحث و مذاکره کردیم. با رئیس آموزش و پرورش تفاهم کردیم طی فراخوانی از مربیان ورزش مدارس در آینده نزدیک تست‌گیری انجام دهیم. مربیان مستعد را درپایان انتخاب و شرایط حضورشان را انجمن و تیم‌های ملی هندبال فراهم می‌کنیم.

حیدری ادامه داد: انجمن برای پیشرفت فنی و بیان هندبال و همچنین داوران این رشته بدنبال برگزاری یک دوره کلاس آموزش مربیگری و داوری هندبال است. مربیان منتخب پس از تست‌گیری و کلاس آموزشی و مربیگری شرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: مدارس تهران استعدادیابی شده‌اند در سطوح کشور فقط با مدارس استان مرکزی صحبت نکرده‌ایم. استان مرکزی با انجمن همکاری کرده است در هفته جاری برنامه‌هایمان را در این استان اجرا می‌کنیم.

سرپرست انجمن هندبال ناشنوایان افزود: انجمن از مدارس تهران و استان‌های کشور خواسته است در سطح دبستان – راهنمایی و دبیرستان دانش‌آموزان مستعد را معرفی کنند. بدنبال تشکیل تیم ملی پرقدرت هندبال ناشنوایان در سه رده نوجوانان- جوانان و بزرگسالان هستیم.

وی ادامه داد: برگزاری مسابقات قهرمان کشوری در شرایط فعلی امکان ندارد برگزاری مسابقات قهرمان کشوری باید استان‌های کشور هماهنگ باشیم. در شرایط فعلی فقط استان مرکزی در رشته هندبال فعالیت دارد با یک استان شرایط برگزاری مسابقات قهرمان کشوری فراهم نیست.  
 
حیدری افزود: انجمن بدنبال برگزاری مسابقات استانی و همچنین برگزاری لیگ هندبال ناشنوایان در سه رده نوجوانان- جوانان و بزرگسالان هستیم. برگزاری مسابقات استانی را در برنامه داریم. مسابقات استانی زمینه آمادگی ورزشکاران هندبالیست را فراهم می‌کند. در آینده نزدیک مسابقات استانی را برگزار می‌کنیم.
 
وی افزود: مسئولان انجمن بدنبال حضور شرکت هندبالیست‌های ناشنوا در لیگ هندبال کشور است. البته با داوران فعال در لیگ هندبال کشور صحبت می‌کنیم تا داوران در لیگ علاوه بر سوت از پرچم نیز استفاده کتنند تا هندبالیست‌های ناشنوا باتوجه به محرومیتی که در شنیدن صدا دارند بدون مشکل در رقابت‌ها شرکت کنند.
 
سرپرست افزود: از مهمترین برنامه‌های برون مرزی انجمن هندبال ناشنوایان اعزام تیم ملی به مسابقات آسیایی 2015 چن تایپه است. مسابقات شهریورماه 94 برگزار می‌شود تا شروع رقابت‌ها تیم ملی مردان و زنان هندبال ناشنوایان را آماده می‌کنیم.

وی افزود: انجمن با توجه به شرایط فعلی فقط در تهران در سه رده نوجوانان- جوانان و بزرگسالان تیم تشکیل می‌دهد و در سایه استان‌های کشور طبق برنامه‌ریزی انجام شده فعالیت می‌کنیم.
 
وی ادامه داد: اردوهای آماده‌سازی تیم‌های ملی از فروردین ماه 94 در 3 رده برپا می‌شود اردوها بصورت مشترک است. بانوان و مردان هندبالیست بصورت مجزا تمرینات آمادگی مسابقات چین تاپه را انجام می‌دهند.

سرپرست انجمن ادامه داد: فدراسیون ناشنوایان برای پیشرفت و گسترش این رشته در کشور و کشف استعدادهای دانش آموزان مدارس همکاری‌های لازم را با انجمن کرده است. مسئولان فدراسیون قول‌های مساعدی برای حمایت از انجمن هندبال ناشنوایان به مسئولان انجمن داده‌اند. مشکلی در این خصوص نداریم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محراب خاني
۲۲:۲۳ ۲۲ آذر ۱۳۹۳
سلام.من محراب خاني از استان ايلام شهرستان ايوان غرب و كم شنوا هستم.يكبار ديگه هم پيام گذاشتم مث اينكه نخوندين
من هفت سال عضو تيم هندبال شهرم بودم با مربيگري آقاي آيت پورحسن.سال گذشته تيم سوم كشوري شديم در مشهد.
شمارمو ميزارم اگه امكانش بود منو به تيم دعوت كنين.
09309040431
قدم 184 سانتيمتره وضعيت فيزيكي خوب و قابل قبولي دارم پست بغل بازي ميكنم.
منتظر تماستون هستم
وقت بخير
آخرین اخبار