جمهوری اسلامی ایران در هشتمین دوره مسابقات منطقه‌ای المپیک ویژه (منا) شرکت کرد این مسابقات از 10 لغایت 20 آذر ماه 93 در قاهره پایتخت کشور مصر برگزار شد.

اصغر دادخواه سرپرست تیم اعزام جمهوری اسلامی ایران و رییس المپیک ویژه‌ ایران در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران توضیح داد: 49 ورزشکار و مربی به عنوان تیم جمهوری اسلامی ایران در این مسابقات شرکت می‌کنند.

اصغر داد توضیح داد: "المپیک منا" خاص کودکان با اختلالات ذهنی و هوشی (iq) است که حول محور وزرش به امور مربوط به سلامت جسم و روان و آموزشی مهارتهای زندگی برای این کودکان نیز می‌پردازد و در واقع فعالیتی فرهنگی ورزشی و توانبخشی برای این کودکان است که در 2 بخش ورزشی و غیر ورزشی برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: هر چهار سال یکبار مسابقات جهانی تابستانی المیپیک ویژه و هر چهار سال یک بار نیز مسابقات جهانی زمستانی این المپیک برگزار می‌شود ضمن آنکه هر دو سال یک بار و در فاصله برگزاری هر دوره مسابقات جهانی المپیک ویژه کشورهای هر منطقه از جهان مسابقات منطقه‌ای (منا) را برگزار می کنند.

دادخواه در خصوص وضعیت مدال‌آوری ورزشکاران اظهار داشت: در وزنه‌برداری هادی رحیمی، طلا – تنیس روی میز، آمنه شامانیان، طلا – در تنیس روی میز، خطیب‌زاده، طلا  مدالهای خوش رنگ طلا را کسب کردند.

در جدول کلی این دوره مسابقات از رقابتها مجموع سوالهای ما 48 عدد بود که 15 عدد ان مدال طلا 20عدد مدال نقره و 12 مدال برنز سهم تیم اعزامی جمهوری اسلامی ایران بود.

**جدول مدالهای کاروان اعزامی جمهوری اسلامی ایران در المپیک ویژه (منا)به شرح زیر است:

نام رشته ورزشی    طلا     نقره    برنز     مقام چهارم    جمع مدالهای هر تیم

دو میدانی    1    6    4    8    11
تنیس روی میز    1    -    1    4    2
دوچرخه‌سواری    1    1    1    -    3
بدمینتون    2    3    1    -    6
کوچی    2    3    1    1    6
وزنه‌برداری     2    3    3    -    8
شنا    5    3    2    1    10
اسکیت    1    1    -    2    2
جمع مدال هر تیم    15    20    13    16    48

وی در پایان خاطر نشان کرد: تیم اعزامی جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه ساعت 21 وارد فرودگاه بین‌المللی اما خمینی شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: دادخواه ، مدال ، منا ، المپیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار