رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران گفت: در هر یک از 7 مناطق 22 گانه شهر تهران 5 تا 7 متر مربع فضای سبز افزایش پیدا می کند.

محمد حقانی، رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران در گفتگو باخبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در خصوص تبدیل زمین‌های بایر به فضای سبز در مناطق 22 گانه تهران، افزود: در برنامه 5 ساله دوم شهرداری تهران مصوبه‌ای برای گسترش فضای سبز کمربند پیرامون شهری و درون شهر مبنی بر پیشبرد سرانه فضای سبز از 15 متر مربع به 18 متر مربع به تصویب رسیده است.

وی با اشاره به این که بر اساس این مصوبه باید در هر سال 2 هزار هکتار به کمربندی سبز پیرامون تهران اضافه شود، اظهار داشت: شهرداری هر منطقه موظف است 5 تا 7 متر مربع سرانه فضای سبز را گسترش دهد هرچند در برخی مناطق به خصوص مناطق 10 و 17 با مشکل فقدان زمین بایر مواجه هستیم .

حقانی با اشاره به اینکه از سال 1368 به بعد بسیاری از زمین‌ها با وجود دارا بودن درختان بسیار جمع آوری نخاله تبدیل شدند و سلامت محیط زیست و شهروندان را در معرض خطر چدی قرار دادند، بیان داشت : پس از مدتی درختان 20 تا 25 ساله این زمین‌ها قطع و جای آن‌ها ساختمان‌های مسکونی ساخته می شود به طوری که اخیرا درختان زمین 32 هکتاری درغرب تهران قطع شد و این عمل مقایر کمیسیون 7 قانون بوده است.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر حفظ و حراست باغات در دامنه جنوبی البرز خاطر نشان کرد: افزایش سرانه فضای سبز شهر تهران با کندی روبروست چرا که برای توسعه فضای سبز باید زمین بایر در مناطق موجود باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار