بررسی نام نوزادان پسر نشان دهنده رشد جالب انتخاب نام برخی بازیکنان NBA در دوران اوج بازی آنها است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران به نقل از سایت Sbnation، نام کوچک کوبی برایانت بیشتر از هر نام دیگری در NBA میان نوزادان تازه متولد شده در آمریکا محبوبیت دارد.

البته این آمار مربوط به بازیکنان فعال در لیگ حرفه‌ای بسکتبال آمریکا است و نام جردن برگرفته از مایکل جردن ستاره اسبق NBA همچنان یک نام محبوب در میان خانواده‌های آمریکایی است به طوری که در سال 2013 جردن پنجاه و سومین نام محبوب برای نوزادان پسر بود و برای مدتی طولانی از زمان بازی مایکل جردن در لیست 100 نام برتر نوزادان پسر قرار داشته است.

این موضوع البته بر اساس نام فامیل جردن بوده و قطعاً نام کوچک وی بیشتر مورد توجه است اما امکان ردیابی اینکه آیا نام مایکل به خاطر ستاره بسکتبال انتخاب می‌شود یا نه، سخت به نظر می‌رسد اما بازیکنانی که نام چندان معمولی ندارند در لیست اسامی نوزادان تازه متولد شده راحت‌تر قابل پیگیری هستند، برای مثال نام کوچک شکیل اونیل از سال 1991 تا 1997 بالاترین درصد انتخابی را در میان بازیکنان شاغل در لیگ داشته است.

کوبی از سال 1997 تا سال 2013 محبوب‌ترین نام بوده است البته نام اماری (نام کوچک استودمایر) در سال‌های 2011 و 2012 از کوبی بیشتر انتخاب شده است.

نام‌های کایری و کارملو هم در سال‌های اخیر رده‌های بعدی محبوبترین نام‌های منتخب نوزادان بر اساس نام ستاره‌های  NBA قرار داشته‌اند.

نام کوبی که در سال‌های 2005 تا 2008 کمرنگ‌تر شده بود از سال 2008 بار دیگر اوج گرفت و در حال حاضر محبوبترین نام است.

نام کارملو هم از سال 2011 با پیوستن کارملو آنتونی به تیم نیکز بیشترین محبوبیت را پیدا کرد.

همچنین نام اماری از اولین فصل حضور استودمایر در مسابقات آل‌استار یعنی از سال 2005 وارد چارت محبوبترین اسامی کشور آمریکا شد و از زمان ورود این بازیکن به نیم نیکز در 2010 و2011 به یکباره اوج گرفت.

نکته عجیب در این بررسی نام لبرون جیمز بهترین بسکتبالیست سال‌های اخیر ‌NBA است که هیچ‌گاه در لیست 1000 نام پسرانه محبوب آمریکا هم قرارنگرفت. به نظر می‌رسد تنها نام‌های غیرمعمول مانند کوبی یا کارملو مورد توجه مردم قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار