مستند «محرم در حاجی آباد بندر عباس» در دو قسمت 30 دقیقه ای به سراغ مراسم عزاداری محرم در جنوب کشور می‌رود و در ایام اربعین حسینی از شبکه مستند پخش می‌شود.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران؛ مستند «محرم در حاجی آباد بندر عباس» در دو قسمت 30 دقیقه ای به سراغ مراسم عزاداری محرم در جنوب کشور می‌رود و در ایام اربعین حسینی از شبکه مستند پخش می‌شود.

محمدعلی بهبهانی تهیه کننده این مستند گفت: در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی عوامل سازنده این برنامه به جنوب کشور سفر کردند تا خاطرات این خطه از مردم کشورمان درباره رسوم عزاداری ماه محرم و صفر را به تصویر بکشند.در این سفر بطور ویژه به مراسم عزاداری حاجی آباد هرمزگان پرداختیم و صحنه‌های کمتر دیده شده از این مراسم سنتی و آیین های سوگواری جنوب کشور را به تصویر کشیدیم.

بهبهانی ادامه داد: عزاداری در حاجی آباد بندرعباس ریشه کهنی دارد که سعی کردیم در صحبت با کارشناسان و اهالی منطقه دیدگاه آنها را درباره این عزاداری خاص به عنوان آیین سوگواری جنوب کشور به تصویر بکشیم. تصاویر بسیار زیبایی نیز از نوع سینه زنی و سوگواری در این شهر تهیه نمودیم.

بهبهانی در پایان خاطر نشان کرد: «محرم در حاجی آباد بندر عباس» شنبه و یکشنبه ، 22 و 23 آذر ماه، ساعت 17:30 از شبکه مستند پخش می‌شود.



انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.