روی خط تهران پنجشنبه این هفته پیگیر موضوع‌های تاخیر پروازها در شرکت‌های هواپیمایی تهران مینی‌بوس‌های فرسوده میدان رسالت حضور فروشندگان مرد در واگنهای بانوان در مترو شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگارانشهروندان شهر بزرگ تهران این روزها با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند.

مشکلات شهری به آنجایی رسیده است حتی به شرکت های هواپیمایی نیز رسیده است این روزها با وجود تعداد بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی در تهران باز با تاخیر پروازها در خطوط مختلف فرودگاهی مواجه می‌شویم.

این بار نیز تصویری از یک بلیط مسافرتی حاکی از تاخیر 15 ساعته در زمان مقرر به روی خط تهران ارسال شده است. ماجرا از این قرار است که یک هواپیما باید ساعت 19 از فرودگاه امام خمینی حرکت می‌کرد. اما با 15 ساعت تاخیر در صبح روز بعد به پرواز درآمده است.شرکت هواپیمایی نیز به جای حل مسئله صورت مسئله را پاک می کند و این پرواز را از تابلوی اعلانات حذف می‌کند.

موضوع از محمد خداکرمی معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشور پیگیر شدیم او در پاسخ گفت: سازمان هواپیمایی کشور به صورت روزانه تاخیرهای شرکت‌های هواپیمایی را رصد می‌کند و در صورت بروز تاخیرهای متعارف در کشورهای هواپیمایی تذکرات لازم به شرکت های هواپیمایی داده می‌شود.

وی ادامه داد: مدیران شرکت های هواپیمایی به سازمان هواپیمایی کشور برای ارائه توضیحات بیشتر دعوت می‌شوند تا از تاخیرهای بعدی جلوگیری شود.

داریم اظهار داشت: در صورت تکرار تاخیر در پروازهای مسافرتی در شرکت‌های هواپیمایی نسبت به صدور مجوزهای پروازی آن شرکت تجدید نظر می‌شود.

وی تصریح کرد: تعداد مجوزهای شرکت‌های هواپیمایی کم می‌شود تا آن شرکت بار کاریش کمتر شود و بتواند با برنامه‌ریزی بهتری کارهایش را انجام دهد.

داریم خاطر نشان کرد: مسافران هواپیمایی در صورت پاسخگو نبودن شرکت های هواپیمایی و یا تاخیر پروازهای مسافرتی به سازمان هواپیمایی کشوری دفتر نظارت بر شرکت ها و فرودگاه ها مراجعه و شکایت خود را مطرح کنند.موضوع درشرکت‌های مسافرتی پیگیری و بررسی خواهد شد و حقوق مسافران تامین می‌شود.
*هنوز مینی‌بوس های بالای 25 سال عمر در تهران وجود دارد

آلاین گی هوا و ناسالم بودن یکی از مهمترین دغدغه‌های مسئولان و شهروندان در شهر بزرگ تهران است. وجود خودروهای فرسوده یکی از بزرگترین عوامل موثر در افزایش آلاین گی هوا و ناسالم بودن هوای تهران است.

این بار نیز باخبر شدیم مینی‌بوس های با عمر بالای 25 سال در میدان رسالت وجود دارند و هنوز به شهروندان خدمات رسانی می‌کنند. فرسوده بودن صندلی‌ها و غیر بهداشتی بودن فضای داخلی این مینی‌بوس‌ها از یک طرف و مشکل آلاین گی هوا از طرف دیگر امان از اهالی و شهروندان میدان رسالت بریده است.

موضوع را با رزم‌آزما مشاور اتوبوسرانی تهران در میان گذاشتیم وی در پاسخ بیان کرد: حدود 1150 دستگاه مینی بوس دارای عمر بیش از 15 سال وجود دارد که عمر قانونی آنها سپری شده است و فرسوده محسوب می‌شود اوایل سال آینده نوسازی و تحویل مینی‌بوس ها در شهر تهران انجام خواهد شد.

*اینجا واگن بانوان است یا بازار گرم دست‌فروشان مرد در مترو

با وجود جدا سازی واگنهای مترو و اختصاص واگن بانوان در مترو هنوز تعدادی از دست‌فروشان آقا در واگن اختصاصی بانوان حضور دارند.

این موضوع به جایی رسیده است که بانوان و مسافران خانم در خطوط مختلف مترو از روی خط تهران خواستار رسیدگی به این موضوع شدند.

بارها این موضوع پیگیر شده‌اند اما مسئولان هنوز چاره‌ای برای رفع این معضل تدبیری اتخاذ نشده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار