رئیس سازمان مالیاتی مجارستان، از کاردار سفارت آمریکا در بوداپست به جرم تهمت و افترا زنی شکایت کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، در بحبوحه یک تنش فزاینده بین بوداپست و واشنگتن در ارتباط با بحث فساد، نخست وزیر مجارستان چند روز پیش به آمریکا هشدار داد.

بارناپاس فوتو وکیل ایلدیکو ویدا رئیس سازمان مالیاتی مجارستان به خبرگزاری فرانسه گفت: ویدا از کاردار سفارت آمریکا به جرم تهمت و افترا و لطمه به وجهه اش شکایت کرده و ما خواستار پنج میلیون فورینتس(بیش از 16 هزار و 200 یورو) غرامت و یک عذرخواهی هستیم.

آندره گودفرند کاردار سفارت آمریکا در بوداپست هفته گذشته در گفتگو با یک هفته‌نامه مجارستانی بدون نام بردن از ویدا گفت که وی از وجود فساد در سازمان مالیات مجارستان اطلاع دارد و درباره این موارد تحقیقاتی صورت نگرفته است.

ویدا یکی از شش مقام مجارستانی است که در ماه اکتبر به دلیل اتهامات فساد از ورود به آمریکا منع شد. این در حالیست که وی هرگونه ارتکاب به خلاف را رد کرده است.
ویکتور اربان نخست وزیر مجارستان روز دوشنبه به ایلدیکو ویدا دستور داد که از کاردار آمریکا به دلیل سخنانش شکایت کند و تهدید کرد که اگر این کار را انجام ندهد وی را برکنار خواهد کرد.

مناقشه مجارستان با آمریکا از ماه سپتامبر زمانیکه باراک اوباما از بوداپست به دلیل حمله به جامعه مدنی انتقاد کرد، بالا گرفته است.

سخنان هفته گذشته جان مک کین سناتور جمهوریخواه آمریکایی که اربان را یک دیکتاتور نئوفاشیست خواند باعث تشدید تنشها شده است.

منتقدان ویکتور اربان از وی به دلیل سرکوب دموکراسی و روابط دوستانه با ولادیمیر پوتین انتقاد می‌کنند.

این در حالیست که وکیل رئیس سازمان مالیاتی مجارستان روز پنجشنبه اذعان کرد مادامیکه مصونیت دیپلماتیک گودفرند برقرار است، پرونده علیه وی پیش نخواهد رفت.



انتهای پیام./.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار