کولاک و سيل زندگی بسياری از مردم آمريکا را فلج کرده است

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، جبهه هوای بسیار سرد بخشهایی از آمریکا را فرا گرفته است.

طوفان و کولاک و بارش باران سبب سفیدپوش شدن مناطق شمالی ایالت کالیفرنیا شده است. این موج هوای سرد سبب قطع برق هزاران خانوار آمریکایی شده و پرواز هواپیماها را به تاخیر انداخته است. طوفان سبب شد شب گذشته یکصد و پنجاه هزار نفر از مردم مناطق شمالی کالیفرنیا، شب را بدون برق به صبح برسانند. طوفان در برخی از مناطق با سیل نیز همراه شده است.

مدارس در این مناطق تعطیل شده است. آمد و شد قطارها نیز متوقف شده است. گفته می شود بارش برف در این مناطق در شش سال اخیر بی سابقه بوده است. کارشناسان پیش بینی می کنند بارش برف تا فردا نیز ادامه داشته باشد. طوفان و برف در مناطق ساحلی کالیفرنیا با سیل شدید و در مناطق مرتفع نیز با رانش گل و لای همراه شده است.

بارش برف بخشهای شرقی آمریکا را نیز فرا گرفته و سبب سفیدپوش شدن بخشهایی از ایالت نیویورک شده است. در این مناطق سی سانتیمتر برف باریده است. در این مناطق، نیز برق قطع شده است. برف و کولاک سبب شده است رانندگان خودروها در ایالت نیویورک نیز در جاده ها سرگردان شوند.

به ساکنان مناطق غربی آمریکا درباره جاری شدن سیلاب های جدید و طوفان سهمگین هشدار داده شده است. بارش شدید باران سبب شده است مردم کالیفرنیا در مناطقی با قایق تردد کنند زیرا سیل همه جا را فراگرفته است. طوفان و بارندگی و بارش برف سبب فروافتادن درختان ، دکلهای برق و وارد شدن خسارتهای گسترده به زندگی مردم شده است. جبهه هوای موسوم به آناناس از هاوایی به سمت کالیفرنیا حرکت کرده و سبب تغییرات شدید هوایی در این مناطق شده است. 


انتهای پیام./.
برچسب ها: کولاک ، سیل ، آمریکا ، بین الملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار