رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: رابطه ایران و عراق بسیار مهم است و کمتر کشورهایی هستند که چنین مشترکاتی با هم داشته باشند ما امیدواریم در آینده در ارتباط با همکاری‌های منطقه‌ای مثل اجلاس شانگ‌های و اکو از گذشته هم فعال‌تر باشیم.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران،علی‌اکبر ولایتی در دیدار با محمد محقق معاون نخست وزیر افغانستان در رابطه با مشترکات این دو کشور گفت: ما از سال‌های گذشته روابط دوستانه‌ای با این کشور داشتیم، محقق در سیاست حکومتی افغانستان فعال بوده و نقش بسیار مهمی در بازگرداندن وشکل گیری قانون اساسی این کشور دارند.
 
وی در ادامه اضافه کرد: رابطه ایران و عراق بسیار مهم است و کمتر کشورهایی هستند که چنین مشترکاتی با هم داشته باشند،ما امیدواریم در آینده در ارتباط با همکاری‌های منطقه‌ای مثل اجلاس شانگ‌های و اکو از گذشته هم فعال‌تر باشیم.
 
ولایتی در پاسخ به این سوال که آیا در رابطه با مقابله با گروه‌های تروریستی منطقه به ویژه داعش گفتگویی انجام شده بیان کرد: صحبت‌هایی در این زمینه صورت گرفته و از اینکه افغانستان بر تروریست فائق آمده و قرار است حکومت قانونی و دموکراتیک تشکیل شود مورد تمجید جمهوری اسلامی ایران خواهد بود و ما امیدواریم در عراق و سوریه به همین ترتیب عمل شود.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: "محقق" در گفتگوی خود با مسئولان ایران پیرامون مقابله با حمل و نقل مواد مخدر صحبت کرد و گفت: بخش عمده‌ای از این مواد مخدر در جاهایی مانند استان "هلمند" کشت می‌شود و ربطی به دولت ندارد و برخی خان‌های متنفذ محلی این کار را انجام می‌دهند علیرغم آنکه دولت افغانستان از این اقدامات راضی نیست و آماده همه نوع همکاری با کشورهای همسایه، منطقه و بین الملل است.
 
ولایتی در پایان با اشاره به همکاری ایران با افغانستان در زمینه معضل مواد مخدر خاطرنشان کرد: خود افغان‌ها هم در زمینه مواد مخدر مبارزه می‌کنند ایران نیز در کنار آن‌ها با تاسیس کلینیک‌هایی در ترک اعتیاد جوانان افغان کمک می‌کند.
 
انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار