شماره ۸۷؛

بهترین و کاربردی‌ترین نرم افزارها در هفته‌ای که گذشت + دانلود

از این بسته می‌توانيد بهترين و کاربردی‌ترین نرم‌افزارهای اين هفته دريچه را دانلود کنيد؛ نرم افزارهایی که به انتخاب شما کاربران محترم جمع آوری شده است.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ بسته هفتگی جمعه‌ها شما را با بهترین و کاربردی‌ترین نرم افزارها آشنا می‌کند. نرم افزارهای کاربردی برای گوشی‌های همراه سیستم عامل اندروید و IOS گرفته تا رایانه که در هفته گذشته جزو پرکلیک‌ترین‌های صفحه دریچه فناوری اطلاعات در یک هفته گذشته بود.






کدام نرم افزار مدیریت دانلود عملکرد بهتری دارد؟!
اگر اهل وبگردی در دنیای مجازی باشید حتما از نرم افزارهای دانلود استفاده می‌کنید، چرا که ویندوز به صورت پیش فرض نرم افزاری  قدرتمند برای مدیریت دانلود ندارد. اکثر نرم افزارهای مدیریت دانلود قابلیت ادامه دانلود در زمان‌های دیگر را فراهم می‌کند یا فایل‌ها را به طور مجازی به چند قسمت تقسیم می‌کنند و دانلود هر قسمت به صورت جداگانه انجام می‌شود که این موضوع باعث افزایش سرعت دانلود می‌شود، اما نرم افزار جدیدی در این گزارش برایتان معرفی خواهیم کرد که با استفاده از تکنولوژی نوین Multi-threading (چند ریسمانی) سعی در افزایش چشمگیر سرعت دانلود شما دارد. مشهورترین و قدرتمندترین نرم‌افزارهای مدیریت دانلود FlashGet ،Free Download Manager ،Internet Download Manager و EagleGet است که در ادامه به بررسی مزایا و معایب هر کدام از نرم افزارها خواهیم پرداخت و آن‌ها را به شما بیینندگان عزیز مجله خبری و کاربران سایت باشگاه خبرنگاران معرفی خواهیم کرد.





سطح امنیت رایانه‌تان را بالا ببرید؛
شاید برای ما بیش از هر چیزی حریم خصوصی مان اهمیت داشته باشد، امروزه رایانه ها در برگیرنده حجم انبوهی از اطلاعات شخصی افراد هستند که توسط افراد مختلف تهدید می شوند. در حال حاضر رایج ترین روش برای نقض حریم خصوصی افراد در هنگام کار با رایانه، استفاده از بد افزارها و ویروس ها است، برنامه قدرتمند و کاربردی GiliSoft Privacy Protector با بررسی مداوم رایانه و جلوگیری از ورود فایل های مشکوک کمک می کند، تا حریم خصوصی شما نقض نشود. یکی از قابلیت های اصلی برنامه امکان پاکسازی دائمی فایل ها است، به گونه ای که اگر فایلی را حذف کنید دیگر امکان بازیابی آن حتی با قدرتمندترین برنامه های بازیابی اطلاعات وجود نداشته باشد.




برای ویندوز؛
گاهی اوقات ممکن است به دلایل مخلفی اطلاعات موجود در تلفن همراه یا حافظه های ذخیره سازی از بین برود، در این حالت بهترین راهکار استفاده از برنامه های بازیابی اطلاعات است، نرم افزار iOS Data Recovery ویژه بازیابی اطلاعات حذف شده از تلفن ها و تبلت های دارای سیستم عامل ios طراحی شده است، با استفاده از این برنامه می توانید مواردی چون: پیامک ها، تصاویر، مخاطبین، فیلم ها، یاد داشت ها، سوابق تماس و ... اشاره کرد. در ضمن برنامه معرفی شده علاوه بر بازیابی فایل های حذف شده، می تواند از اطلاعات مورد نظر شما نسخه پشتیبان نیز تهیه کند تا در موافع مورد نیاز نسخه تهیه شده را جایگزین کنید.




با SSW Link Auditor؛
حتما شما در هنگام دریافت یک فایل یا اطلاعات در اینترنت با لینک هایی مواجه شده اید که آن ها خراب یا این که اعتبارشان به پایان رسیده باشد، برنامه قدرتمند و جالب SSW Link Auditor می تواند لینک های مورد نظر شما را از سایت مبدا به دست بیاورد. در ضمن برنامه معرفی شده می تواند گزینه ی مناسبی برای مدیران سایت ها و وبلاگ ها باشد، زیرا با استفاده از این برنامه می توانید لینک های خروجی سایت یا وبلاگ خود را بررسی کنید و با ترمیم لینک های خراب سبب افزایش رتبه سایت در موتور جستجوها شوید. از ویژگی های نرم افزار می توان به مواردی چون: ایجاد نقشه برای سایت یا وبلاگ (افزایش رتبه سئو و آمار جستجو در موتور جستجوها)، نمایش خودکار و برنامه ریزی شده لینک های خراب، پشتیبانی از انواع لینک های اعم از مستقیم و غیر مستقیم اشاره کرد.




یک سپر امنیتی برای رایانه؛
اکثر سیستم‌هایی که به ویروس یا بدافزارها آلوده می‌شوند از طرق ویروس‌های اتوران مورد آسیب قرار می‌گیرند، این گونه ویروس‌ها به محض اتصال فلش مموری‌ها یا سایر حافظه‌های قابل حمل به سیستم وارد می‌شوند و در مدت کوتاهی تمامی رایانه را فرا می‌گیرند، برنامه قدرتمند AntiRun از ورود اتوران‌ها به رایانه شما جلوگیری می‌کند، پس از اتصال حافظه‌های قابل حمل به رایانه، برنامه به صورت خودکار فعالیت خود را آغاز می‌کند و میزان ریسک آن را مشخص می‌کند و در مرحله دوم اقدام به پاکسازی فایل‌های ویروسی یا مخرب اتوران می‌کند. از ویژگی‌های نرم افزار می‌توان به مواردی چون: شناسایی سریع و جلوگیری از ورود اتوران‌ها، سازگاری با انواع اتوران‌ها، حجم کم برنامه و عدم استفاده پیش از حد پردازنده اشاره کرد.




ادوب فلش پلیر 16 منتشر شد؛
فایلهای فلش به عنوان یکی از فرمتهای رایج , جای بسیاری از فرمتهای تصویری را در اینترنت گرفته اند و روز به روز بر استفاده این فایلها افزوده می شود. فلش پلیر برنامه ای است مبتنی بر مرورگر که قابلیت اجرای ویدئو در تمامی مرورگرها و سیستم عامل ها را دارد. ورژن جدید فلش پلیر به شما اجازه می دهد تا با بهترین کیفیت ویدئوهای HD ، انیمشن و سرگرمی های تحت وب را تجربه کنید. همچنین در پردازش گرافیکی، سریعتر عمل کرده و راندمان بسیار بالایی بر روی دستگاه های قابل حمل و رایانه های شخصی دارد. بعضی قسمت از سایت ها احتیاج به نصب کردن Macromedia Flash Player را دارد تقریباً کمتر صفحه وبی می توان یافت که در آن از فلش استفاده نشده باشد. نرم افزار Flash Player این امکان را فراهم می آورد تا برنامه نویسان و توسعه دهندگان با افزودن تصاویر ویدیویی، متن، صدا و دیگر افکتهای گرافیکی به فایل های خود، محیطی جذاب را ایجاد کنند.

فلش پلیر



افزایش قابل لمس سرعت گوشی؛
برنامه ای همه کاره و قدرتمند با مجموعه ای از ابزارهای بهینه سازی و پاکسازی برای سیستم عامل اندروید می باشد که با آن قادر خواهید بود فایل های بدون استفاده و اضافی، تاریخچه ی مرورگرها و جستجو و حافظه پنهان برنامه را پاک کنید و در زمینه ی بهینه سازی اسمارت فون خود گامی بردارید و سرعت پردازش آن را تا حد قابل چشمگیری بالا ببرید. همچنین این برنامه امکاناتی را در اختیار شما قرار می دهد که با بستن برنامه های بدون استفاده RAM گوشی خود را افزایش دهید و در میزان مصرف شارژ باتری صرفه جویی کنبد.

پاکسازی



مترجم همراه در جیب شما؛
امروزه وجود يک ديکشنری خوب در هر گوشی تلفن همراه لازم است. همه ما شاید علاقه ی شدیدی به یادگیری تمام زبان‌های دنیا داشته باشیم یا بخواهیم گردشگری که به شهر ما آمده است با آن مکالمه‌ی بکنیم همه و همه ما را ملزم به نصب يک ديکشنري یا مترجم خوب براي ترجمه‌ي لغات و حتي متن کرده است. نرم افزاري که محيط کاربري آساني داشته باشد و بتوان در هر لحظه معني لغتي را که مي‌خواهيم به ما بدهد. وقتي سخن از ديکشنري و مترجم خوب و کاربردي در تلفن‌های هوشمند مي‌شود اولين نرم افزاري که به ذهن مي رسد نرم افزار گفتگو ترجمه مي‌باشد که از هر لحاظ ايده آل است. تا به حال در زمينه‌ي نرم افزارهاي مترجم نرم افزارهاي مختلفي ساخته شده که در اين ميان گفتگو مترجم از محبوبيت بيشتري نسبت به ساير نرم افزارهاي مترجم برخوردار است. به همین منظور دریچه فناوری اطلاعات نرم افزاری برای شما معرفی می‌کند که قطعا شگفت زده خواهید شد.

مترجم گفتگو



ویژه گوشی‌های هوشمند؛
مادر خرج بودن کار سختی است و در سفرهای گروهی همه سعی می کنند از زیر بار مادر خرج بودن فرار کنند. این اپلیکیشن "دنگ" همه محاسبات را برای شما انجام می دهد و دُنگ هرکس را مشخص می کند. برتری بارز این نرم افزار نسبت به نرم افزارهای مشابه این است که اولا همه بخش های آن کاملا رایگان است و دوم این که حالت های مختلفی که در سفر رخ می دهد، در آن پیش بینی و راه حل مناسب در نظرگرفته شده است. به عنوان مثال شما می توانید در سفرهای خارجی از هر چند واحد پولی که می خواهید استفاده کنید چون ممکن است، بعضی هزینه های شما به ریال و بعضی ها به دلار باشد، نرم افزار دنگ هر واحد پولی را جداگانه برای شما محاسبه می کند.

 



برای گوشی‌های هوشمند؛
این روزها برنامه های پیام رسان اینترنتی و شبکه های اجتماعی جای خود را در گوشی های هوشمند باز کرده اند و کمتر کسی پیدا می شود که از این برنامه استفاده نکند، اما همیشه یا حداقل در اکثر اوقات حریم خصوصی حرف اول را می زد، همانگونه که می دانید در این برنامه ها پیام های مختلفی رد و بدل می شود، برای این که افراد متفرقه به آن ها دسترسی نداشته باشند، می توانید بر روی نرم افزارهای موجود رمزهای امنیتی قرار دهید. طراحی برنامه به گونه ای است که بدون کوچکترین پیچیدگی خاصی می توانید برنامه را قفل کنید و فقط کافی است رمز عبور را تعیین کنید و لیست برنامه هایی که دوست دارید قفل شوند، را انتخاب کنید. شما همچنین به سادگی می توانید آن ها را از قفل خارج کنید و یا رمز عبور را تغییر دهید.

 



ویژه گوشی‌های هوشمند؛
تلفن های همراه یکی از پر کاربردترین وسیله ها برای گشت و گذار در فضای مجازی هستند یا این که می توان از گوشی به عنوان مودم اینترنت استفاده کرد و اینترنت آن را به سایر دستگاه ها متصل کرد، با نصب برنامه "افزایش سرعت 3G" می توانید سرعت اینترنت تلفن همراه یا رایانه تان را دو برابر کنید، برنامه معرفی شده از تمامی اپراتورهای تلفن همراه پشتیبانی می کند و آموزش های آن به گونه ای طراحی شده اند که بر روی انواع بسترها کاربرد داشته باشند. در ضمن نکاتی هم درباره اینترنت نسل چهارم در برنامه گنجانده شده است، تا شما به صورت تکمیلی با آن آشنا شوید.

 



با نصب BlackList Pro؛
در حال حاضر یکی از مشکلات ما در استفاده از تلفن همراه دریافت انواع پیامک های تبلیغاتی و تماس های ناخواسته است، برای رفع این مشکل می توانید با نصب یک نرم افزار ساده و در عین حال کاربردی به نام BlackList Pro پیامک های تبلیغاتی مورد نظرتان را مسدود کنید، برنامه معرفی شده علاوه بر مسدودسازی پیامک ها قادر به مسدودسازی تماس های دریافتی مد نظر شما نیز است. از ویژگی های نرم افزار می توان به مواردی چون: دارا بودن ویجت ارتباطی برای قسمت تنظیمات، قابلیت مسدودسازی شماره ها با استفاده از کدهای آغازگر، امکان تهیه نسخه پشتیبان از لیست سیاه و ... اشاره کرد.




ویژه گوشی‌های هوشمند؛
از این به بعد می توانید به جای حمل کتاب قانون اساسی به صورت فیزیکی، آن را به صورت مجازی و در درون تلفن همراه خود داشته باشید، با استفاده از اپلیکیشن "قانون اساسی ایران" می توانید در هر زمان به قانون اساسی کشور دسترسی داشته باشید و به آسانی در آن موضوع های مورد نظر خود را پیدا کنید. در نرم افزار معرفی شده، اصول 177 گانه قانون اساسی به ترتیب برای شما جمع آوری شده است. از ویژگی های نرم افزار می توان به مواردی چون: امکان انتخاب لیست علاقه مندی ها، قابلیت روشن ماندن صفحه نمایش در هنگام مطالعه، امکان شخصی سازی فونت و اندازه متون اشاره کرد.

 



ManageMyMobile؛
این بار می خواهیم نرم افزاری را معرفی کنیم که نیاز بسیاری از کاربران است. برای شما هم پیش آمده است که گوشیتان بسیار هنگ می کند یا بسیار شدید کند می شود و این باعث اذیت شدن شما شود دریچه به شما پیشنهاد می کند دیگر نگران کندی گوشی اندرویدی خود نشوید زیرا برای شما نرم افزاری معرفی می‌کند که با کندی و هنگ موبایل خود برای همیشه خداحافظی می کنید. ManageMyMobile نرم افزاری قدرتمند است که این مشکل را برای شما برطرف می کند پس بهتر است برای شناخت بهتر این نرم افزار با دریچه همراه باشید.

بهینه ساز



Dolphin Browser؛
مرورگر دلفین بهترین و محبوب ترین نرم افزار موجود در فروشگاه گوگل پلی برای وبگردی در سیستم عامل اندروید است. نرم افزار Dolphin Browser در فروشگاه گوگل پلی بیش از 80 میلیون بار دانلود شده است، تعداد دانلود برنامه نشانگر ویژگی ها و قدرت فوق العاده ی آن است. یکی از اصلی ترین ویژگی های نرم افزار امکان سفارشی سازی است، با استفاده از این ویژگی کاربر می تواند مرورگر را از لحاظ ظاهری و عملکرد تغییر دهد. از ویژگی های نرم افزار می توان به مواردی چون: پشتیبانی از امضای دیجیتال، وجود تم های متنوع، امکان نصب پلاگین های مختلف و ... اشاره کرد. در ضمن این نرم افزار فوق العاده دارای بیش از 60 پلاگین کاربری است و از تمام زبان های برنامه نویسی پشتیبانی می کند.

مرورگر دلفین



convertor؛
convertor نام یک نرم افزار زیبا پر کاربرد تبدیل واحد است که می تواند واحدها و اعداد شما به بیش از 70 نوع واحد زنده دنیا در کمترین زمان ممکن تبدیل کنند. این نرم افزار علاوه بر سرعت بالا در محاسبات و تبدیل واحد ظاهری زیبا و کاملا گرافیکی را در اختیار شما کاربران ios و اندروید قرار داده است. از ویژگی های شاخص این نرم افزار می توان به امکان استفاده از چندین واحد همزمان و امکان وارد کردن اعداد اعشاری و کسری در نرم افزار و پوشش تمامی واحد ها اشاره کرد که تا کنون توانسته با دیگر رقبای خود رقابتی کاملا برتر داشته باشد. این نرم افزار یکی از محبوب ترین نرم افزارها در زمینه محاسبات به شمار می رود که می تواند در کسری از ثانیه واحد های شما را تبدیل کند.

 



دانلود کنید؛
نام این نرم افزار خوب و حرفه ای app icon است که می تواند یک دگرگونی کامل در محیط گوشی آیفونی شما ایجاد کند. این نرم افزار یا پوسته گوشی، تلفن همراه شما را تا حد زیادی زیبا می کند به طوری که تمامی آیکون های گوشی شما را تغییر می دهد. نصب این پوسته زیبا و کاملا گرافیکی چهره ای زیبا را به صفحات تلفن همراه شما می دهد. این نرم افزار از رنگ ها و گرافیک فول اچ استفاده کرده است که یک روح تازه ای به تلفن شما می دهد.

 



QR کد خوان حرفه‌ای؛
آیا تاکنون برایتان پیش آمده که از اصل بودن کالاها و یا تقلبی بودن آن‌ها و یا حتی نرم افزارها شک داشته باشید. دیگر نگران این گونه مشکلات ساده نباشید. quich scan pro نام یک نرم افزار اسکن بارکدها است. کاربرد این نرم افزار به گونه ای است که می‌توان به وسیله آن تمامی بارکدهای دنیا را به وسیله آن شناسایی کرد و از اصل بودن و یا قیمت و یا نام شرکت سازنده آن محصول با خبر شوید. کارکرد این نرم افزار پرکاربرد بسیار آسان است و فقط کافی است که دوربین گوشی را بر روی بارکدها چند ثانیه نگهدارید تا نرم افزار شناسایی کند و تمامی اطلاعات محصول را به شما نشان دهد. البته کاربرد این نرم افزار به همین جا ختم نمی‌شود از از دیگر ویژگی های این نرم فزار می‌توان به دانلود کردن نرم افزارها و یا برنامه‌های دیگر در صفحات وب پرداخت که به آسانی می‌توان این کار را انجام داد.

 



ویرایش سریع و هوشمندانه؛
با استفاده از این برنامه شما کاربرانios   می توانید ویرایش قابل توجهی را ایجاد کنید. این نرم افزار که بسیار شبیه به نرم افزار فتوشاپ است عکس های شما را در کمتر چند ثانیه تبدیل به یک آثار زیبا و هنری می کند. این نرم افزار از 70 نوع قالب زیبا تشکیل شده است که شما می توانید آن ها را بر روی عکس هایتان قرار دهید و یا رنگ و همین طور افکت های زیبا و یا حرکتی را به آن اضافه کنید و از آن ها لذت ببرید. از ویژگی های شاخص این نرم افزار تغییر در اندازه و سایز عکس ها، ایجاد افکت های جذاب و همچنین اضافه کردن متن به عکس اشاره کرد که این ویژگی ها عکس های ساده شما را تبدیل به یک تابلو نقاشی و عکاس حرفه ای می کند. این نرم افزار که به تازگی منتشر شده با بیش از 10 هزار بار دانلود توانسته کاربران خود را تا به امروز راضی نگه دارد.

 



برای تلفن‌های همراه هوشمند؛
توموری که بیشتر در کودکان شایع است توموری است به نام رتینوبلاستوما، با منشا شبکیه که به صورت پیش رونده ای رشد می کند که بیشتر هم در کودکان زیر پنج سال دیده می شود. یکی از علایم این تومور، لکوکوریا است، یعنی اگر به جای بازتاب عادی قرمز نور از چشم، بازتاب سفید مشاهده شود، باید شک کنیم که کودک رتینوبلاستوما دارد. البته بازتاب لکوکوریا تشخیص‌های افتراقی دیگری هم دارد.





"ضعف باتری" موبايل خود را برطرف کنيد؛
battery نام یک نرم افزاری است که شما به وسیله آن می توانید یک مدیریت کامل و هوشمندی بر روی گوشی آیفونی خود داشته باشید. این نرم افزار می تواند تا 30 درصد از مصرف باتری شما را کاهش دهد و زمان اتمام باتری گوشیتان را حد امکان کاهش دهد. در واقع این نرم افزار تمامی برنامه هایی که از باتری استفاده می کنند را می بندد و نمی گذارد که باتری دستگاه شما مصرف شود. با نصب این برنامه مدیریت باتری می تواند عمر گوشی خود را بالا ببرید زیرا یکی از مشکلات کاربران سیستم عامل ios زود خالی شدن شارژ تلفن همراهشان است که با نصب این نرم افزار این مشکل نیز به طور کامل و البته قابل توجهی بر طرف می شود.








گردآوری از: سالار واعظی


 • دریچه فناوری اطلاعات مجله خبری








اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ابوالفضل
۱۵:۳۴ ۰۳ دی ۱۳۹۳
اگه ميشه بازي كامپيوتري قرار بديد