افرادي که به ديگران بدبيني کاذب دارند و بدون هيچ دليلي به ديگران مشکوک اند، معمولا منزوي و گوشه گير هستند. در خور ذکر است دليل منزوي شدن اين افراد، احساس مورد سوء استفاده قرار گرفتن از سوي ديگران است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، شايد آدم هايي را ديده باشيد که در کل به ديگران بدبين اند و قبول ندارند فردي بدون در نظر گرفتن منافع شخصي مي‌تواند به ديگران کمک کند. حتي اگر شما هم بخواهيد به اين افراد کمک کنيد يا با آن‌ها دوست شويد، خيلي سخت به شما اعتماد مي‌کنند و هر رفتاري از سوي شما را مشکوک و تلاش براي سوء استفاده تلقي مي‌کنند.

افرادي که به ديگران بدبيني کاذب دارند و بدون هيچ دليلي به ديگران مشکوک اند، معمولا منزوي و گوشه گير هستند. در خور ذکر است دليل منزوي شدن اين افراد، احساس مورد سوء استفاده قرار گرفتن از سوي ديگران است.

 اگر مي‌خواهيد ميزان بدبيني تان را بسنجيد بايد به 10 پرسش آزمون اين هفته «خانواده و مشاوره» پاسخ دهيد. براي اين که نتيجه اين آزمون به واقعيت نزديک تر باشد بايد در پاسخ به پرسش ها، اولين گزينه‌اي‌ را که به رفتار و افکار شما نزديک تر است، علامت بزنيد.

رديف عبارت صحيح

1 امروزه هيچ کس نمي‌داند واقعا به چه فردي مي‌تواند اعتماد کند.

2 طبيعت انسان بر اساس زندگي در اجتماع و همکاري شکل گرفته است.

3 همان طور که بسياري مي‌گويند، رفتار انسان‌ها روز به روز بدتر از گذشته مي‌شود.

4 بيش تر افرادي که رئيس هستند، اصلا به فکر کارمندان و زيردستان خود نيستند.

5 براي افرادي مانند من سخت است که در مسائل اجتماعي شرکت داشته باشند.

6 زندگي سخت و خطرناک و رسيدن به موفقيت و پيروزي فقط يک شانس است که براي همه‌امکان پذير نيست.

7 زماني که مشکلي جدي براي من رخ مي‌دهد، احساس مي‌کنم هيچ فردي نگران من نخواهد شد و بايد به تنهايي مشکلم را برطرف کنم.

8 حتي با وجود داشتن بدترين مشکلات، افراد مي‌توانند موضوعي براي شاد بودن خود بيابند.

9 در حال حاضر، تعداد افراد منطقي بيش تر از افراد غير منطقي است.

10 من براي نسل‌هاي‌ آينده زندگي بهتر، آينده روشن تر و احتمال بيش تري براي موفقيت مي‌بينم.

نحوه محاسبه‌امتياز نهايي

نمره نهايي اين پرسشنامه از طريق جمع نمرات همه پرسش‌ها به دست مي‌آيد اما نکته قابل توجه اين است که انتخاب گزينه «صحيح» يا «غلط» براي جمله‌هاي‌ انتخاب شده در همه پرسش ها، نمرات يکساني ندارد.

براي آگاهي از نمرات هر يک از جملات، بايد به جدول امتيازات مراجعه کنيد و نمره مربوط به آن را بيابيد. به عنوان مثال اگر فردي در پاسخ به پرسش ۲، گزينه «غلط» را انتخاب کرده باشد، يک امتياز مي‌گيرد و اگر گزينه «صحيح» را علامت زده باشد، امتيازي به او تعلق نمي‌گيرد.

به اين ترتيب، همان طور که گفته شد پس از استخراج نمرات هر يک از پرسش ها، نمره کل فرد از حاصل جمع نمرات همه سوال‌ها به دست مي‌آيد که بايد عددي بين صفر تا 10 باشد./خراسان

جدول امتيازدهي

پرسش گزينه داراي امتياز

1 صحيح

2 غلط

3 صحيح

4 صحيح

5 صحيح

6 صحيح

7 صحيح

8 غلط

9 غلط

10 غلط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.