معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: دسترسی به حیات طیبه و پاک همان چیزی است که در سند تحول آموزش و پرورش به آن اشاره شده و هدف نظام تعلیم و تربیت تحقق این موضوع است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در مراسم نخستین همایش شورای همفکری فرماندهان واحدهای پیشگام بسیج دانش آموزی کشور که امروز در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد، گفت: در سوگندنامه فرماندهان بسیج دانش آموزی فرازهای بسیار ارزشمند و بزرگی وجود دارد که می‌تواند منشور عمل بسیجیان در مدارس باشد.

وی با اشاره به اینکه این سوگند نامه باید چاپ و در اختیار پایگاه‌های بسیج مدارس قرار گیرد، اظهار داشت: در قرآن کریم آمده هر کس عمل صالح انجام دهد و مومن باشد چه مرد و چه زن ما او را زنده می‌گردانیم به حیاتی که آن حیات طیبه و پاک است و این همان چیزی است که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به آن اشاره شده و هدف نظام تعلیم و تربیت تحقق این نکته است.

زرافشان ادامه داد: ما در مدرسه به دنبال تحقق مرتبه‌ای از حیات طیبه در همه ابعاد در دانش آموزان هستیم و هدف قرآن و بعثت انبیا و همچنین استقرار جمهوری اسلامی جز این نیست که تلاش شود انسانها به زندگی پاک دست یابند.

وی با بیان اینکه زندگی پاک محقق نمی شود مگر آنکه چهار رابطه با خدا، با خود، دیگران و طبیعت را بتوانیم برقرار سازیم، افزود: برای تحقق رابطه با خدا همانطورکه مقام معظم رهبری نیز فرمودند من از دانش آموزان انتظار دارم که در سه عرصه تحصیل، تذهیب و ورزش سرآمد باشند که البته این خطاب به همه دانش آموزان است اما فرماندهان بسیج و تشکل بسیج در مدارس ضمن اینکه مخاطب این فرمان عام هستند نقش ویژه‌ای نیز نسبت به این فرمان دارند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش  با اشاره به اینکه تذهیب مهمترین عامل در مجموعه این عوامل است، گفت: بسیجیان باید برای تذهیب خود برنامه داشته باشند و تذهیب نفس با فروتنی و خدمتگزاری فراهم می‌شود.

زرافشان ادامه داد: در این برهه زمان ما نیاز داریم که قله های علم و فناوری را فتح کنیم و جمهوری اسلامی امروز با اقتدار علمی و البته اقتدار نظامی‌ میتواند در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشد اما ضرورت امروز کشور ما علم است که با همکاری بسیج در این عرصه فعالیتهایی تاکنون صورت گرفته است.

وی خطاب به بسیجیان افزود: بسیجیان مسئولیت دارند تا این سه عرصه مهم را در مدارس ترویج دهند یعنی نه تنها خود به این سه نکته آراسته شوند بلکه زمینه تحصیل، تذهیب و ورزش را نیز در مدارس فراهم کنند.

انتهای پیام/
برچسب ها: مراسم ، شورا ، فرمانده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اصحابی
۱۶:۳۶ ۲۱ آذر ۱۳۹۳
با سلام

ضمن خسته نباشید خدمت بزرگواران تهذیب نفس درسته چون تذهیب یک هنر است هنر مربوط به نگاره های قرانی


اصحابی مدیر مسئول دانش روز . در همایش حضور داشتم

http://danesheroz.ir/
Iran (Islamic Republic of)
یک مربی پیش دبستانی
۲۰:۱۶ ۲۰ آذر ۱۳۹۳
باسلام واحترام .جناب اقای زرافشان ازکدام حیات طیبه سخن می گویید .من به عنوان یک مربی پیش دبستانی که بابیش ازنه سال سابقه خدمت درمدارس دولتی وافتخارداشتن برادری جانبازشیمیایی اینده وجوانی خودراتباه شده می دانم .ان ازاقای حاج بایایی که بااستخدام غیرقانونی دههاخدمتگزارومعلم قرانی بدون هیچگونه ازمون وتبدیل وضعیت یکشبه نیروهای خدماتی باطرح غیرقانونی مهرافرین به اموزگاری وسکوت نمایندگان وانتقادابی ثمرنمایندگان ازجمله اقایان پورمختاروجعفری ایمن ابادی ازدوززدن قانون توسط اقای حاج بابایی واین هم ازعدم اجرای مصوبه قانونی مجلس دربرگزاری ازمون ازمربیان پیش دبستانی وزیرپاگذاشتن مصوبه قانونی مجلس به به بهانه های گوناگون وبیسوادواضافی وتحمیلی خواندن مامربیان توسط معاونین محترم اقای فانی
براستی اقای زرافشان بااین همه هنوزهم ازحیات ظیبه سخن می گویید .ایاازنظرشمادادن وعده های توخالی وزیرپانهادن قانون درنظرشمابه معنای حیات طیبه است