مسوول کتابخانه فاطمه زهرا (س) و کتابخانه گویا گفت: علاقه‌مندان و شهروندانی که به هر دلیلی امکان خواندن کتاب‌های مورد علاقه‌ خود را ندارند می توانند از اینامکان برای افزایش زمان مطالعه و کتابخوانی استفاده کنند.

به گزارش خبرنگاران باشگاه خبرنگاران اصفهان،"حاجی زمانی" دراین باره افزود: کتاب صوتی یا گویا، متن کتابی است که توسط یک یا چند گوینده خوانده می‌شود و به صورت فایل صوتی درمی‌آید.

وی با بیان اینکه این طرح در ابتدا با هدف نیاز نابینایان ارائه میشد ادامه داد: اما اکنون باوجود سرگرمی های جدید و میل به درآمد بیشتر به دنبال ترویج مصرف گرایی و در نتیجه کاهش اوقات فراغت باعث شده افرادی که زمان کمتری برای مطالعه دارند از کتابهای گویا که به صورت mp3 در آمده بیشتر استقبال کنند.

حاجی زمانی با اشاره به اینکه گوش دادن به کتاب سخنگو لذت بخش است عنوان کرد: می‌تواند با استفاده از کتابهای صوتی زمان‌هایی را که به طور عادی از دست رفته محسوب می‌شوند، به بهترین زمان به مطالعه اختصاص داد.

وی بیان کرد: افرادی که در طول روز زمان زیادی را صرف رفت و آمد به محل کار خود می‌کنند، از طرفداران پر و پا قرص کتاب سخنگو هستند، گوش کردن به کتاب سخنگو به آنها کمک می‌کند در طول مسیر کمتر استرس داشته باشند و زمان برایشان سریع‌تر بگذرد و از همه مهم‌تر این که کتاب‌های دلخواه خود را نیز مطالعه کرده باشند.

وی در ادامه افزود: کتابخانه فاطمه زهرا (س) و کتابخانه گویا بیش از شش هزار و 500 کتاب صوتی در تمام مقاطع تحصیلی و موضوعات آزاد را جمع آوری کرده و در اختیار نابینایان و افرادی که خواهان استفاده از کتابهای صوتی هستند، قرار داده است.

مسوول کتابخانه فاطمه زهرا (س) و کتابخانه گویا همچنین افزود: کتابهای صوتی به درخواست متقاضیان تهیه می شود و در اختیارشان قرار می گیرد.

علاقه مندان برای استفاده از کتابهای صوتی می توانند به محل کتابخانه فاطمه زهرا (س) و کتابخانه گویا مراجعه کرده و یا با شماره ‏‏ 33357888 تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: اصفهان ، کتابخانه ، صوتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.