بجنورد؛

خراسان شمالی بهترین ظرفیت را برای معرفی در سطح جهانی دارد

استاندار خراسان شمالی در دیدار با معاون میراث فرهنگی کشور گفت: خراسان شمالی به دلیل تنوع قومی و فرهنگی از ظرفیت های خوبی برای معرفی در سطح ملی و جهانی بر خوردار است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد؛ استاندار خراسان شمالی در دیدار با معاون میراث فرهنگی کشور گفت:می توانیم از مشارکت مردم برای تعمیر و مرمت بناهای تاریخی برای معرفی استان به جهانیان استفاده کنیم چرا که مردم خراسان شمالی اهمیت خاصی به بناهای تاریخی استان خود دارند.

وی افزود: 6 میلیارد تومان اعتبار از سفر مقام معظم رهبری به این استان به بخش میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مصوب شده که امیدواریم تا سال 94 این اعتبارات اختصاص یابد.

معاون میراث فرهنگی کشور نیز گفت:افتتاح و راه اندازی موزه بزرگ خراسان می تواند نقش مهمی در معرفی فرهنگ و تمدن خراسان بزرگ داشته باشد.

محمد حسن طالبیان اظهار داشت:خراسان شمالی استانی غنی اما کمتر شناخته شده است لذا می توانیم با سرمایه گذاری در این استان مقصد افراد و مسافران را به این سمت جلب کنیم.

وی ادامه داد:باید مکان های تاریخی این استان شناسایی و در راستای رسیدن به استاندارد های جهانی تلاش شود تا بتوانیم این استان را در سطح جهانی معرفی کنیم.

طالبیان خاطرنشان کرد: حتی سرمایه گذاری اندک برای احیای بناهای تاریخی می تواند در دراز مدت نتایج چشمگیری داشته باشد چرا که این اقدام در حافظه تاریخی کشور ماندگار می شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.