ستاد مدیریت بحران منطقه 15 گفت: مانورهای ده گانه پناهگیری، تخلیه و اسکان اضطراری در مدارس منطقه 15 برگزار می‌شود.

 منوچهر رحیمی دبیر و جانشین شهردار در ستاد مدیریت بحران منطقه 15 در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، گفت: اجرای مانورها از مهم‌ترین بخش‌های آمادگی در برابر بلایای طبیعی به ویژه زلزله است. مدارس نیز از اماکنی است که در هنگام زلزله دچار آسیب، صدمات جانی و مالی جدی می‌شوند.

وی ادامه داد: این طرح به منظور آمادگی هر چه بیشتر دانش‌آموزان هنگام مقابله با بحران‌های طبیعی، حوادث متقربه و زلزله در مدارس منطقه 15 در دست اجرا است.

رحیمی اظهار داشت: در این طرح 10 مانور پناهگیری، تخلیه و اسکان اضطراری از 16 آذر ماه تا پایان سال 93 در مدارس منطقه 15 برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات اجرایی این طرح افزود: برگزاری مانورهای پناهگیری، تخلیه و اسکان اضطراری در مدارس منطقه 15، برگزاری نخستین مانور پناهگیری، تخلیه و اسکان اضطراری روز یکشنبه 16 آذر ماه سال 93 ساعت 11 صبح در مدرسه آیت‌الله علی خامنه‌ای محله افسریه از اقدامات اجرایی این طرح است.

رحیمی خاطرنشان کرد: انجام تبلیغات محیطی و اطلاع‌رسانی عمومی، نصب پوسترها، تراکت‌های آموزشی برای آموزش دانش‌آموزان با موضوع بحران و بالایای طبیعی به ویژه زلزه در مدارس قبل از برگزاری مانور پناهگیری، تخلیه و اسکان اضطراری، برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی مبانی بحران، نحوه پناهگیری صحیح در موقع زلزله، شناسایی نقاط امن ساختمان مدرسه و نحوه صحیح خروج اضطراری از اقدامات دیگر ستاد مدیریت بحران منطقه 15 است.

انتهای پیام/   
برچسب ها: مانور ، پناهگیر ، تخلیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.