رئیس کمیته داوران فدراسیون کاراته گفت: به منظور قضاوت هر چه سالم‌تر و بهتر داوران لیگ برتر و سوپرلیگ در نظر داریم پیش از آغاز این رقابت‌ها یک دوره کلاس داوری برگزار کنیم.

جواد سلیمی رئیس کمیته داوران در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، گفت: نسخه اصلی قوانین جدید داوری برای استفاده علاقمندان از روز شنبه روی سایت قرار می‌گیرد و با توجه به اینکه نیاز مبرم بود که قبل از آغاز لیگ برتر و سوپرلیگ کاراته، داوران ممتاز آسیایی و جهانی و نیز مربیان‌مان، در بخش کاتا و کومیته با قوانین جدید آشنا شوند و آموزش‌های لازم در این زمینه به آنها داده شود، به همین دلیل، فدراسیون کاراته روز سوم دی ماه از ساعت 14 الی 18 به مدت چهار ساعت کلاس‌ آشنایی با قوانین جدید را برای این عزیزان برگزار خواهد نمود.
 
وی در ادامه تأکید داشت: حضور رؤسای کمیته داوران استان‌ها در این کلاس الزامی است و در حالت کلی، کلیه داورانی که می‌خواهند در مسابقات لیگ در رده‌های مختلف سوپرلیگ و لیگ برتر مردان و بانوان و نیز رقابت‌های تیم ملی که در اسفند ماه برگزار خواهد شد در کلیه رده‌ها، قضاوت کنند، موظف به حضور در این کلاس‌ می‌باشند.
 
سلیمی خاطرنشان داشت: فدراسیون کاراته از تاریخ سوم دی ماه به بعد (93.10.3) از داورانی در رقابت‌ها، استفاده می‌کند که در کلاس یاد شده حضور پیدا کردند.
 
وی افزود: کلیه اعضای شورای داوران و مدرسین در این کلاس‌ حضور خواهند داشت.
 
سلیمی در پایان خاطرنشان کرد:‌ مربیان تیم‌ها نیز باید همزمان، در این کلاس حضور پیدا کنند.
 
*قوانین جدید داوری از 11 دی ماه لازم‌الاجرا است

رئیس کمیته داوری فدراسیون کاراته افزود: طبق اعلام فدراسیون جهانی کاراته قوانین جدید داوری از اول ژانویه مطابق با یازدهم دی ماه لازم‌الاجرا است.
 
جواد سلیمی گفت: فدراسیون جهانی کاراته اعلام داشته که قوانین جدید داوری از اول ژانویه مطابق با یازدهم دی ماه لازم‌الاجرا است.
 
وی بیان داشت: بر همین اساس فدراسیون کاراته در نظر دارد که نسخه اصلی قوانین جدید را دو هفته زودتر به زبان اصلی انگلیسی بر روی سایت فدراسیون قرار دهد و از اول ژانویه نیز ترجمه شده، قابل استفاده برای علاقمندان خواهد بود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار