یک جامعه شناس گفت: نوع پوشش زنان در جهان تحت تأثیر تبلیغات مدها است ، تبلیغاتی که زنان را به سمت مد و مد گرایی و سرمایه گذاری روی آنها سوق می دهد.

 افسرافشار، جامعه شناس ، در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، گفت: در گذشته نوع پوشش زنان فرق می کرد، آنها لباسی را به تن می کردند و وقتی آن لباس به مرور کهنه و پاره می شد آنرا کنار می گذاشتند ولی امروزه زنان در جامعه و به خصوص میهمانی‌ها دارای یک نوع پوشش که تبلیغ شده و به عنوان مد تلقی می شود هستند.

وی افزود: مد لباس ، یکسان سازی پوشش ، همه افراد به خصوص زنان از یک نوع پوشش‌ خاص پیروی می کنند که همین امر منجر به مد گرایی می شود.

این جامعه شناس  ادامه داد: کشورهای ایران ، چین ، کره ، ژاپن کشورهای سنتی هستند که تحت تأ ثیر مد قرار نگرفتند ولی در سرمایه گذاری جهانی شرکت می کنند.

افشار به نوع پوشش زنان در کشورهای اسلامی اشاره کرد و گفت : نوع پوشش زنان در کشورهای اسلامی منطبق بر الگوهای اسلامی است که تبلیغ شده و مورد استقبال آنها قرار می گیرد.

وی در خاتمه افزود: پوشش یک حوزه خصوصی و تجلی آن در جامعه عمومی است، پس  می توان تا اندازه‌ای که نگرش‌های فرهنگی در پوشش تقویت شود، سطح آگاهی افراد جامعه به خصوص زنان را در مورد نوع پوشش بالا برد.
 
انتهای پیام /
برچسب ها: تبلیغ ، مد ، پوشش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار