بخشدار ساربوک گفت: به منظور ایجاد فضای موثر برای مشارکت بهینه زنان و رسیدگی به امور اقتصادی, اجتماعی و فرهنگی آنان, همیاران دهیاری بانوان بخش ساربوک شهرستان قصرقند تشکیل شده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،اسماعیل بلیده ای امروز در جلسه کمیته بانوان بخش ساربوک از توابع شهرستان قصرقند, اظهار داشت: نیمی از جمعیت جامعه را بانوان تشکیل می دهند و باید شرایط لازم برای استفاده از توانایی آنان فراهم شود.

وی ایجاد فضای موثر برای مشارکت بهینه زنان و فراهم کردن زمینه مناسب برای اشتغال و رسیدگی به امور اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی آنان را از مباحث مهم و ضروری دانست که باید در دستور کار کمیته بانوان بخش ساربوک قرار گیرد.

بخشدار ساربوک گفت: دو کمیته فرعی شامل اشتغال و کارآفرینی، همیاران دهیاری بانوان در مرکز بخش تشکیل شده است.

بلیده ای بیان کرد: کمیته های یادشده حداقل هرماه یک نشست برگزار و مشکلات، پیشنهادات و راهکارهای خود را جمع بندی و برای طرح در کمیته بانوان شهرستان و  انعکاس به مرکز استان ارائه دهند.

وی گفت: کمیته‌های یاد شده در راستای ارتقای سطح فرهنگی خانواده‌ها تشکیل شده‌اند و اصول و خط‌مشی‌های تعیین شده فعلی برای کمیته‌ها ماحصل تشکیل جلسات اتاق فکر است، لذا دبیران کمیته‌ها باید با تشکیل جلسات مختلف با اعضای کمیته‌ها نسبت به تنظیم شیوه‌نامه‌های کار و فعالیت اقدام کنند.

بخشدار ساربوک با تاکید بر ضرورت حضور فعال بانوان در عرصه‌های مختلف، تصریح کرد: امید می رود با توجه به وجود پتانسیل و توان بالای بانوان, در راستای ارتقای سطح فرهنگی، اجتماعی، فکری، زندگی و غیره در جامعه بهره کافی را ببریم.

بلیده ای با اشاره به کارهای صورت پذیرفته در حوزه بانوان در بخش ساربوک, افزود: ایجاد مرکز فروش و نمایشگاه صنایع دستی بانوان، افتتاح هرچه سریع تر سالن ورزشی و اینکه هفته ای دو الی سه روز این سالن در اختیار بانوان قرار گیرد, از جمله اقدامات انجام شده در بخش بانوان منطقه است.

دهیار ساربوک هم  در این جلسه از همراهی و همیاری بانوان در حوزه دهیاری تقدیر و  خواستار فعالیت بیشتر بانوان در مشارکت آبادانی روستای ساربوک شد.

محتاج رئیسی گفت: دهیاری ساربوک آماده هرگونه همکاری با تشکل های مردم نهاد و خودجوش در محله های مختلف ساربوک است و آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات، طرح و برنامه ها است.

در این جلسه بانوان بخش ساربوک خواستار حمایت بیشتر مسئولان از بانوان منطقه شدند.

روستای ساربوک مرکز بخش ساربوک در 17 کیلومتری مرکز شهرستان قصرقند واقع شده که دارای، 460 خانوار و 2 هزار و 248 نفر جمعیت بوده, که 1146 مرد و 1092 نفر زن هستند.

/ انتهای پیام

منبع: تسنیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.