مدیرکل بانوان و خانواده استانداری مازندران از برگزاری دوره های تحکیم بنیان خانواده برای زنان بدسرپرست استان خبر داد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،مریم جمشیدی امروز در نشست مشاورین امور بانوان و خانواده فرمانداری های مازندران در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی- رفاهی کوثر، با بیان اینکه کمیته امور بانوان و خانواده فقط مدافع حقوق بانوان و مسئول رفع مشکلات آنها در جامعه،  نیست، اظهار داشت: مدیران و اعضای این کمیته باید با یک نگاه جامع و کلی نسبت تمام اعضای خانواده اعم از پدر، مادر و فرزندان نسبت به شناسایی و رفع مشکلات و نارسایی های بانوان و خانواده ها در جامعه تلاش کنند.

وی افزود: الزام مدیران شهرستانی برای تقدیر و حمایت از خانواده‌های شاخص در جهت ارتقای فرهنگ عمومی جامعه از دیگر وظایف کمیته امور بانوان و خانواده‌ها است که باید در جهت تحقق این مهم نیز تلاش شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران، با بیان اینکه فقط زنان بدسرپرست و سرپرست خانوار که از بضاعت مالی بسیار پایینی برخورداند می‌توانند به صورت رایگان در کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی حضور پیدا کنند، گفت: مشاورین امور بانوان و خانواده‌های مستقر در تمام شهرهای استان با طرح مسئله و ثبت نام از طیف خاصی که جزو جامعه هدف هستند نسبت به ارائه آموزش‌های رایگان مفید تلاش کنند.

جمشیدی با اشاره به اینکه بسیاری از زنان و خانواده ها در نقطه آسیب پذیری بالایی از جامعه برخوردار هستند، تاکید کرد: بحث آموزش که زیربنای تمام اهداف توسعه کشور ها است جدی گرفته شود.

وی افزود: هزینه‌های سرسام آور بیماری‌های خاص و ام اس بیداد می‌کند و این در حالی است که هنوز خیلی از خانواده ها نسبت به این بیماری و علایم آن هیچ شناختی ندارند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران، تصریح کرد: ارائه آموزش‌های مفید و بهره‌گیری از تجارب اساتید و صاحب نظران عالم به فنون علمی و مهارتی در پیشگیری از نارسایی‌ها و ناهنجاری‌های خانوادگی نقش بسزایی را ایفا می‌کند و باید با حساسیت افزایی، خانواده‌ها را نسبت به یادگیری مسائل آموزشی و چگونگی استفاده از فناوری‌های روز جامعه هدایت کرد.

جمشیدی، با اشاره به برگزاری همایش بزرگ زنان غرب مازندران در هفتم دی ماه امسال در شهرستان چالوس، گفت: در این همایش بانوان غرب استان از شهرستان محمود آباد تا شهرستان رامسر گرد هم می‌آیند.

وی افزود: برپایی همایش زنان مرکز و شرق استان در شهرستان آمل نیز در دستور کار کمیته امور بانوان و خانواده استانداری مازندران قرار دارد و چنانچه آمل, تمایل و آمادگی میزبانی از این همایش را نداشته باشد شهرستان دیگری برای گردهمایی زنان مرکز و شرق استان انتخاب می شود.

جمشیدی، با اشاره به اینکه نشست امروز به منظور اتخاذ تصمیمات لازم برای برگزاری هر چه بهتر همایش بزرگ زنان غرب استان است، گفت: غیبت مشاوران کمیته امور بانوان مستقر در فرمانداری های شهرستان های استان در این جلسه از نظر ما دور نمی‌کند.

وی افزود: حضور و اهتمام به شرکت در جلسات از اولین و مهم ترین وظایف مدیران است و مشاوران امور بانوان و خانواده ها به‌عنوان رابطین خانواده‌ها و بانوان باید در جهت رسیدگی به آسیب ها و کارشناسی بانوان و خانواده حوزه خود پیش گام باشند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران، با بیان اینکه یک غربالگری باید در اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری انجام شود، گفت: افرادی باید به عنوان مشاوران کمیته در شهرستان‌ها فعالیت داشته باشند که از زمان و جدیت کافی برای پرداختن به موضوعات و مشکلات بانوان و خانواده حوزه فعالیت خود اقدام کنند.

جمشیدی، افزود: کوتاهی در انجام ماموریت‌های محوله موجب بروز خسارت‌های جبران ناپذیری می‌شود که باید با اهتمام، جدیت و تغییر نگرش نسبت به رفع این مشکل تلاش شود.

/ انتهای پیام

منبع: تسنیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.