وی خواستار شناخت دقیق عوامل مختلف در جلوگیری از ادامه تحصیل دختران در روستاها شد و گفت: باید با تدوین برنامهای مشخص و راهبردی شرایط و امکان مطلوب برای ادامه تحصیل دختران روستایی فراهم شود.
آزرمی خواستار در نظر گرفتن راهبردها و اهداف به صورت جامع به منظور تقویت باورهای بومی و محلی در جهت افزایش علم آموزی فارغ از مفهوم جنسیتی و کسب مهارت های زندگی در روستاها به خصوص برای دختران روستایی شد.
وی در ادامه با بیان اینکه ضرورت دارد یک برنامه کامل و جامع در بخشهای مختلف در حوزه زنان استان متناسب با برنامه ششم توسعه تدوین شود، اظهار کرد: این برنامه و چشم انداز باید با دقت کامل طراحی گردد و این مهم یک تلاش جمعی و همگانی با نظارت حوزه بانوان استانداری را می طلبد.
وی با بیان اینکه بر اساس این چشم انداز برنامههای حوزه بانوان باید به صورت همه جانبه و جامع دنبال شود، گفت: این برنامه باید مسائل و مشکلات زنان در حوزههای مختلف برای سالهای آینده را مورد بررسی دقیق قرار دهد.
آزرمی به روحیه همکاری و مشارکت پسندیدهای که از قدیم الایام در روستاها برای حل مشکلات روستائیان وجود داشته اشاره کرد و خواستار تقویت چنین روحیه ای با تلاش و جدیت دستگاههای ذیربط در روستاها شد.
وی بر ارائه آموزشهای لازم توسط دستگاه های ذیربط و اطلاع رسانی از طریق صداوسیما به منظور تهیه موضوعاتی که روحیه همکاری و تقویت انسجام را در روستاها به دنبال دارد، تاکید کرد.
در این جلسه برنامههای سازمان آموزش و پرورش در رابطه با دختران بازمانده از تحصیل و وضعیت مدارس ابتدایی روستایی به صورت کامل مورد بررسی قرار گرفت و موسوی مشاور امور زنان آموزش و پرورش استان هدف از ارائه این برنامه را جذب بازماندگان از تحصیل در آموزش و پرورش و برخورداری از حقوق مدنی یکسان فارغ از حوزه جغرافیایی و تفاوت جنسیتی در مدارس استان دانست.
وی آمار کل دانش آموزان استان را 316 هزار و 993 نفر اعلام کرد که از این تعداد 149 هزار و 376 نفر دختر و 167 هزار و 617 نفر پسر هستند.
به گفته وی، آمار کل دانش آموزان ابتدایی 169 هزار و 97 نفر است که 81 هزار و 587 نفر دختر و مابقی که 87 هزار و510 نفر بوده، پسر هستند.
موسوی گفت: 1242 نفر دانش آموز دختر در سالجاری به عنوان بازمانده از تحصیل
در استان شناسایی شده که با پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان خیلی
از این افراد دوباره راهی مدارس شدهاند.
/ انتهای پیام