ردبول اعلام کرد که کارلوس ساینز و مکس فرشتاپن جوانترین ترکیب تاریخ فرمول یک را در فصل 2015 برای تیم توروروسو تشکیل خواهند داد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران ساینز دقیقاً همان راهی را می رود که دنیل ریکاردو استرالیایی چند سال پیش رفت و به ترکیب ردبول ریسینگ رسید. بعد از این انتخاب سایت ردبول به سراغ ریکاردو رفته تا گپی درباره این انتخاب با او به عنوان کسی که تا فصل 2012 در توروروسو عضویت داشت، صحبت کند. مصاحبه با او را در زیر می‌خوانید:
دنیل، فکر می کنی کارلوس با دنیای فرمول یک کنار خواهد آمد؟
فکر می کنم که او برای پیشرفت خیلی آماده است. او از رانندگی در فرمول یک به وجد آمده و استعدادش را هم دارد به همین دلیل به نظرم پشت فرمان با مشکل خاصی رو به رو نخواهد شد. چالش واقعی کنار آمدن با مسائل حاشیه ای فرمول یک است: کنار آمدن با شرایط اتوموبیل ولی به نظرم او راننده ای منطقی است و خیلی سریع با این مسائل کنار خواهد آمد. 
او بلافاصله از فرمولا رنو 3.5 وارد دنیای فرمول یک می شود. آیا این پیشرفت ناگهانی برای او سریع نیست؟
اصلاً. برای من هم همین اتفاق افتاد و از آن زمان به اینطرف اتوموبیل ها سریعتر شده اند. به همین دلیل الان شرایط بهتر از سال های گذشته است. به همین دلیل فکر می کنم که رسیدن به سرعت فیزیکی فرمول یک، بیشتر شده است. فکر نمی کنم مسئله ای باعث نگرانی کارلوس شود. مسلماً دنیای فرمول یک سریعتر است و اتفاقات در آن سریعتر می افتد. 
توروروسو چه مزیتی برای یک راننده جوان دارد؟
مسلماً برای ورود به دنیای فرمول یک جای خوبی است چون افراد باتجربه زیادی در تیم هستند و فکر می کنم این همان چیزی است که یک راننده جوان به آن احتیاج دارد. شما احتیاج به این دارید که آدم های باتجربه راهنمایی تان کنند.
وی ادامه داد: در واقع چیزی که به آن احتیاج دارید این است که آنها آرامت کنند. رانندگی در دنیای فرمول یک کار هیجان انگیزی است. به همین دلیل کسانی باید کنارت باشند که بتوانند این هیجان را کنترل کنند، تو را در سطح درستی نگه دارند و آرام آرام هیجان را به تو انتقال دهند. مسلماً تیم توروروسو در دوران حرفه ای من به عنوان راننده فرمول یک نقشی مهم داشته است و مطمئنم که همین اتفاق برای کارلوس ساینز خواهد افتاد. فکر می کنم او حس خوبی در توروروسو خواهد داشت. 
سال آخر تو در تیم جوانان ردبول ریسینگ همزمان با عضویت کارلوس در تیم جوانان بود. تو آن زمان دوران حرفه ای کاری او را چگونه دیدی؟
بله، ما با هم در برنامه تیم جوانان حضور داشتیم گرچه انگار زمان زیادی از آن اتفاق می گذرد. او و دنی ( کیات) جوانترها بودند. من شاهد پیشرفت هر دو نفر بودم و خیلی خوب از موفقیت و توانایی هایشان آگاهم. آنها هر دو راننده های خوبی هستند، سرعت خوبی دارند و در عین حال رفتاری که منتهی به موفقیت شود هم در بینشان دیده می شود. دنی آشکارا این مسئله را سال گذشته در توروروسو نشان داد و حالا کارلوس این شانس را خواهد داشت.
در جریان تست ابوظبی و در تمام طول سال اطلاعات مرتبط را به تیم می داد با کارلوس همکاری کرده ای. تو شخصیت او را چگونه ارزیابی می کنی؟
 او فردی اجتماعی است و خارج از پیست، با او خوش می گذرد. آدم راحتی است. نه خودش را دست کم می گیرد نه دست بالا. این دقیقاً شخصیتی است که دنیای فرمول یک به آن احتیاج دارد.  او امسال زمان زیادی را روی شبیه ساز اتوموبیل های فرمول یک گذرانده؛ دقیقاً همان کاری که سال های پیش کرده بود. امتیاز ویژه برای او این بود که تمرین کردن با شبیه ساز برای او خیلی خوب بوده است. داشتن این سطح آگاهی برای او مزیت است آنهم وقتی که قرار است برای اولین بار پشت فرمان اتومویل در پیستی ناشناخته بنشینی
 انتهای پیام/
برچسب ها: ریکاردو ، فرمول یک ، ردبول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.