رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر ایجاد زبان مشترک با صنعت برای ایجاد دانشگاه نسل سوم، گفت: دانشگاه صنعتی امیرکبیر آمادگی برای تعریف مدل و همکاری مشترک با بخش‏های صنعتی، تجاری و خدماتی مرتبط با حوزه مهندسی دریا را دارد.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از  روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر ،  شانزدهمین همایش صنایع دریایی کشور با هدف معرفی دستاوردها و بررسی چالش‌های موجود در این حوزه در پردیس بندرعباس دانشگاه صنعتی امیر کبیر برگزار شد.

در این همایش دکتر سید احمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیر کبیر با بیان اینکه اغلب دانشگاه‎‏های ایران در سطح دانشگاه‏های نسل اول مانده‏اند، افزود: دانشگاه‌های نسل اول صرفا به آموزش دانشجویان می‏پردازند و این در حالی است که امروزه دانشگاه‏های معتبر دنیا از دانشگاه‏های نسل دوم که علاوه بر آموزش به تحقیقات هم توجه دارند، نیز عبور کرده‏اند و به دانشگاه‏های نسل سوم تبدیل شده‏اند.

وی افزود: دانشگاه‏های نسل سوم علاوه بر آموزش و تحقیقات، به تولید دانش فنی و تکنولوژی توجه دارند؛ بطوریکه حداکثر 20 تا 22 درصد بودجه خود را از آموزش و بخش عمده را از تولید دانش فنی و همکاری با صنایع و بخش خدمات کسب می‏کنند.

معتمدی حرکت به سمت دانشگاه‏های نسل سوم را مستلزم ایجاد زبان مشترک با بخش‏های صنعتی و خدماتی دانست و اظهار داشت: خوشبختانه دانشگاه صنعتی امیرکبیر در بخش مهندسی دریا گام‏های خوبی در این جهت برداشته و پروژه‏های متعدد نظامی و تجاری را اجرا کرده است.

وی مهندسی دریا و سواحل را از مزیت‏های کشور خواند و خاطر نشان کرد: آمادگی داریم روش و مدل‏هایی برای کار مشترک با بخش‏های نظامی، تجاری و صنعتی تعریف کنیم.

 

 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار