معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: امسال بودجه اختصاص داده شده به اورژانس اجتماعی 100درصد افزایش یافته گفت

حبیب الله مسعودی فرید معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در خصوص همکاری اورژانس اجتماعی با پلیس 110 گفت : در بسیاری از ماموریت‌های اورژانس اجتماعی نیاز به حضور پلیس در محل دارد و در مواقعی نیز پلیس ناجا در ماموریت‌هایش نیازمند کارشناسان و مددکاران اورژانس است، به همین دلیل برای هماهنگی‌های بیشتر مکاتباتی با پلیس ناجا داشته‌ایم.

وی تصریح کرد: به دلیل حساسیت کار ما در اورژانس اجتماعی می بایست همچون آمبولانس ها ، آتش نشانی ها و... حق تردد را در محدوده طرح ترافیک و خطوط ویژه داشته باشیم که در این راستابا مکاتباتی  که با سردار احمدی‌مقدم داشتیم، توانستیم مجوز تردد خودروهای اورژانس اجتماعی در محدوده طرح ترافیک و خطوط ویژه را بدست آوریم.

مسعودی فرید با اشاره به اینکه اورژانس اجتماعی باید در تمامی شهرهای بالای 50 هزار نفر راه‌اندازی شود، گفت: در حال حاضر در 70 شهر بالای 50 هزار نفر خدمات اورژانس اجتماعی ارائه نمی‌شود اما شهروندان آنان می‌توانند با مراکز اورژانس اجتماعی در شهرهای مجاور تماس بگیرند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی ضمن اشاره به اینکه در برخی از ماموریت‌ها کارشناسان و مددکاران این مرکز مورد تهدید و ضرب و شتم قرار می‌گیرند، گفت: در این مواقع این مرکز نیاز به همکاری با قوه قضاییه و پلیس ناجا دارد تا پیگیری‌های لازم برای امنیت همکاران صورت گیرد.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی در ارتباط با اعتبارات اورژانس اجتماعی و افزایش دستمزد مددکاران این مرکز گفت: اعتبارات این مرکز نسبت به سال گذشته صد در صد افزایش داشته است به طوریکه سال گذشته 17 میلیارد تومان به این امر بودجه اختصاص داده شده بود که این رقم امسال به 35 میلیارد تومان رسیده که حقوق ومزایای کارشناسان و مددکاران نیز از محل همین اعتبارات تامین می شود.

وی با اشاره به اینکه کارشناسان و مددکاران ما نقش نیروی انتظامی و دیگر ارگان‌های کشوری را ایفا نمی‌کنند تصریح کرد: مددکاران ما نیازی به وجود ابزارهای خاص مانند شوکر ندارند و اگر در مواقعی فرد در خطر باشده با همکاری نیروی انتظامی وارد عمل می شوند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستیمدیریت اوضاع را  یکی از هنرهایی دانست  که می بایست مددکاران آن را آموزش دیده باشند تا بتوانند در مواقع لازم از آن استفاده نمایندوخاطرنشان کرد: ابزارهای  حفاظتی مانند اسپری، فلفل و... برای کارشناسان تهیه شده است اما تاکنون در اختیار آنها قرار داده نشده است زیرا اولویت اول ما آموزش است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار