عضو کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: در صورت بروز هر گونه تخلف نظیر عدم فعالیت و یا فعالیت در خارج از مسیر تعیین شده پروانه فعالیت رانندگان باطل خواهد شد.

محسن سرخو عضو کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو باخبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه اعداد و ارقام عنوان شده در خصوص عدم فعالیت 20 درصد از تاکسی‌های سطح شهر به دلیل عدم نصب سیستم GPS در تمام تاکسی‌ها تنها یک حدس بوده وصحیح نیست ، افزود: اما باید در نظر داشت در صورت بروز هر گونه تخلفی نظیر عدم فعالیت و یا فعالیت در خارج از مسیر تعیین شده پروانه فعالیت این افراد باطل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه نصب سیستمهایی هوشمند در تاکسی های سطح شهر هم اکنون در حال انجام است، اظهار داشت: تمام جرائم رانندگان متخلف مطابق با آیین نامه تعیین شده و پس از بررسی هیات تخلفات رسیدگی و اعمال خواهد شد.

لزوم خروج رانندگان متخلف از ناوگان تاکسیرانی  

عضو کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران با تأکید دوباره بر اینکه عدم نصب سیستمهای هوشمند در تمامی تاکسی‌ها مانع از کنترل تمام آنها و در نتیجه ارائه ارقامی در این زمینه خواهد بود، تصریح کرد: در واقع عدم برخورداری از کنترل صحیح مانع از اثبات تخلفات رانندگان می شود ضمن اینکه در خصوص رانندگانی که از تاکسی استفاده نمی‌کنند خروج آنان از ناوگان تاکسیرانی ضروری است.

سرخو در خصوص ازدحام ایستگاه‌های تاکسی و ایجاد مشکل برای شهروندان بخصوص در ساعات پایانی شب و تعطیلی مدارس با بیان اینکه لزومی به افزایش ناوگان تاکسیرانی نیست، اظهار داشت: چرا که انتقال و جا به جایی مسافران در درجه نخست باید از طریق مترو و اتوبوسرانی صورت پذیرد.

وی با اشاره به اینکه چیزی تحت عنوان تاکسی خط در دنیا وجود ندارد و کاربرد اصلی تاکسی در دنیا متفاوت از ایران است، افزود: ما باید به سمت کاربرد اصلی تاکسی حرکت کنیم و نه افزایش آن.

عضو کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران با عنوان اینکه کمبود اتوبوس و مترو با افزایش ناوگان تاکسیرانی قابل حل نخواهد بود خاطر نشان کرد: چرا که کاهش تاکسی‌ها پس از افزایش آنها معضل بعدی شهر خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار