معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش از اختصاص دو درصد بهای گاز مصرفی کشور به استاندارد سازی سامانه سرمایشی و گرمایشی مدارس و همچنین تامین تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی در مدارس خبر داد.

مرتضی رئیسی معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس کشور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اعلام این خبر گفت: مجلس شورای اسلامی امروز در راستای افزایش سطح ایمنی مدارس و برقراری عدالت آموزشی در سراسر کشور مصوبه‌ای داشت که بر اساس آن ده درصد نرخ گاز مصرفی در کشور عوارض دریافت خواهد شد که از این ده درصد عوارض دریافتی بیست درصد برای استاندارد سازی سامانه گرمایشی و سرمایشی مدارس با اولویت روستاها و تامین تجهیزات  موردنیاز آموزش و کمک آموزشی مدارس و هنرستانهای کشور اختصاص پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه مصوبات مجلس در سالهای 92 و 93 در پاسخ به یک نیاز اساس آموزش و پرورش و آنهم استاندارد سازی سیستم گرمایشی مدارس بوده افزود: با اجرا شدن این مصوبه چند نیاز اساسی آموزش و پرورش همزمان پاسخ داده می شود که یکی از آن تسریع در روند استاندارد سازی در کشور خواهد بود.

رئیسی با بیان اینکه با اجرا شدن این مصوبه مناطق نیاز مناطق گرمسیر به سامانه سرمایشی پاسخ داده می شود، اظهار داشت: تأمین تجهیزات مدارس مورد دیگری است که با اجرای این مصوبه پاسخ داده می شود.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه اجرای این مصوبه برقراری عدالت آموزشی در کشور و تامین برخی از کاستی‌های مناطق محروم را برطرف خواهد کرد، افزود: دو درصد از نرخ گاز مشترکین کشور با اجرای این مصوبه صرف استاندارد سازی سیستم گرمایشی و سرمایشی مدارس و همچنین تامین تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی مدارس خواهد شد.

رئیسی با اشاره به اینکه استاندارد کردن سیستم گرمایشی در اولویت قرار دارد ، گفت: در سالهای نخست بیشتر اعتبارات به سیستمهای گرمایشی اختصاص می‌یابد و به دنبال آن دو هدف دیگر که قانونگذار به تصویب رسانده انجام می شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: عوارض ، مجلس ، مدارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۸ ۱۹ آذر ۱۳۹۳
اگه در آموزش پرورش سرمایه گذاری شود خیلی خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۷ ۱۹ آذر ۱۳۹۳
بسيار تصميم خردمنداته
Iran (Islamic Republic of)
عبدالهی پبدنی
۱۷:۲۵ ۱۹ آذر ۱۳۹۳
بهترین کار خوب و خیرات و ماندگارترین خوبیها ،در همین اباد کردن مدارس واموزشگاها برای فرزندانمان ونسلهای اینده است که نتیجه اش مستقیم به اقتصاد و رفاه وپیشرفت زندگی همه مان میرسد .